تولید تخته‎های نسوز در کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران از موفقیت محققان شرکت دانش بنیان صنایع دیرگداز آمل در تولید برد کلسیم سیلیکاتی (تخته‎های نسوز) مورد استفاده در کوره‎های صنعتی نفت و گاز خبر داد.





علی معتمدزادگان گفت: فعالیت چهار ساله محققان و پژوهشگران شرکت دانش بنیان صنایع دیرگداز آمل منتج به دستیابی شیوه تولید این کالای مورد نیاز برای فعالیت کوره‎های صنعتی شد.





وی ادامه داد: کوره‎های صنعتی نفت و گاز برای فعالیت می‎بایست گرمای تولیدی را حفظ بکنند و عایق‎های نسوز در این بخش نقش آفرین هستند. رئیس پارک علم و فناوری مازندران، برد سیلیکاتی عایق و لایه نسوز نگهدارنده گرمای کوره‎های صنعتی نفت و گاز برشمرد و افزود: آهک و الیاف نسوز مواد اولیه خاص برای تولید این محصول هستند.





وی با اشاره به این که تاکنون امکان ساخت این محصول در کشور وجود نداشت، ادامه داد: کشور برای تامین نیاز هفت تا ده هزار متر مکعبی برد کلسیم سیلیکاتی صنایع نفت وگاز مجبور به خرید و واردات آن از کشورهای دیگر بود.




 

به گفته معتمدزادگان با توجه به قیمت ۱۵ میلیون ریالی هر متر مکعب برد کلیسیم سیلیکاتی، سالانه حدود شش میلیون دلار برای خرید و واردات این قطعه از کشور ارز خارج می‎شود. وی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت صنایع دیرگداز آمل تولید کننده این محصول قادر به تولید سالانه ۸۰۰ متر مکعب این محصول است که این ظرفیت قابل افزایش است.





رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت که محصول تولیدی این شرکت دانش بنیان با ۲۰ درصد کاهش قیمت به نسبت قیمت کالای وارداتی قابل عرضه در بازار مصرف است.





برد کلسیم سیلیکاتی مورد استفاده در کوره‎های صنعتی نفت و گاز در قطعات یک در یک و نیم متر و نیز ۹۰ در ۶۰ سانتی متر استفاده می‎شود. بر اساس اعلام شرکت که به موفقیت تولید برد کلیسم سیلیکاتی دست یافت این مجموعه قادر به تولید این محصول در اندازه‎های مورد استفاده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;