تولید بویلرهای چگالشی سری ترمومکس توسط محققان ایرانی

محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در پارک علم‌وفناوری مازندران موفق به طراحی و ساخت بویلرهای چگالشی سری ترمومکس شدند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بویلرهای چگالشی، یکی از آخرین دستاوردهای صنعت تاسیسات در جهت دستیابی به حداکثر راندمان حرارتی هستند که امروزه جایگاه خود را در کشورهای مختلف تثبیت کرده‌اند.

این بویلرها با جذب گرمای نهان بخار آب موجود در گازهای دودکش، راندمان حرارتی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند.

بویلرهای چگالشی سری ترمومکس با توجه به الزامات استانداردهای بین‌المللی طراحی و ساخته می‌شوند.

راندمان بویلرهای چگالشی دابوصنعت ۹۸ درصد بوده و بهره‌گیری از سیستم کنترلی پیشرفته در کنار مشعل پرمیکس متال فایبر مدولیت و استفاده از مواد مرغوب در ساخت، عمر کاری طولانی، بهره‌برداری آسان از آنها را توأمان میسر می‌کند.

مهم‌ترین وجه تمایز سری ترمومکس با طراحی‌های رایج، استفاده از لوله‌های ترکیبی ترمومکس است.

این لوله‌ها از دو قسمت استینلس استیل در سمت آب و آلومینیوم/سیلیکون در سمت گاز تشکیل شده‌اند تا مزایای هر دوی این فناوری‌ها را با یکدیگر ترکیب کنند.

استفاده از لوله‌های استیل این امکان را فراهم می‌کند تا بویلر در فشارهای کاری بالا ساخته شود.

از طرفی وجود فین های آلومینیوم / سیلیکون در داخل لوله های استینلس استیل این امکان را فراهم می سازد تا بویلرها با ابعادی تا یک سوم بویلرهای استینلس استیل ساخته شوند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، بویلرهای چگالشی سری ترمومکس ساخت محققان کشور در نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار ملی و ششمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران رونمایی شد.

منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;