تولید برق گل های آفتابگردانی + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، گل‌های هوشمند جایگزین جذابی برای پنل‌های خورشیدی پشت‌بام‌ها هستند. فقط کافی است در محوطه‌ی بازی مثل یک درخت در زمین کاشته شود. این واحدها در عرض یک ساعت قابل نصب هستند.




دنیا در نبرد خود با تغییرات اقلیم در یک موقعیت بحرانی قرار گرفته است. انتشارات گازهای گلخانه‌ای از بخش انرژی حدودا دو سوم تمام انتشارات گازهای گلخانه‌ای انسان‌ساخت بوده و انتشارات CO۲ در این بخش در قرن اخیر تا سطح بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. از این رو واکنش موثر در بخش انرژی برای مقابله با مشکل تغییرات اقلیم ضروری است.




به عنوان ساکنان دنیای دیجیتال، ما کم و بیش خالق راحتی هستیم. با محبوبیت ساختمان‌های سبز، صنایع تکنولوژی‌های خورشیدی روز به روز به دنبال خلاقیت‌هایی هستند تا هم محرکی برای مصرف کنندگان باشد و هم حس رقابت را در بازار برانگیزند. گُل‌های هوشمند اتریشی، نمونه عالی این خلاقیت‌ها هستند. گل‌های آفتاب‌گردانی که لازم نیست آبیاری کنید. و فقط شاید زنبورهای عسل سردرگم شوند.




گل‌های آفتاب‌گردان هوشمند



اخیرا یک واحد ابتکاری جذب و ذخیره‌سازی انرژی در اروپا و آمریکا راه‌اندازی شده‌ است که «گُل‌های هوشمند» نام دارد و شبیه یک آفتاب‌گردان بسیار عظیم الجثه با ساقه‌ای کوتاه است. در واقع فقط کافی‌ست این گل‌های غول‌پیکر در مقابل خانه‌ای قرار گیرند و پس از آن استفاده از آن‌ها آغاز می‌شود.




طبیعت منبع الهام ساخت این گل‌های هوشمند است، گل‌های آفتابگردان بسیار بیشتر از بقیه گیاهان از اشعه آفتاب بهره‌ می‌گیرند. گُل‌های هوشمند با طلوع آفتاب باز می‌شوند، پنل‌های خورشیدی خود را می‌گسترانند و به وظیفه خود برای جمع‌آوری انرژی خورشید می‌پردازند.




با حرکت آفتاب در آسمان، این گل‌برگ‌ها هم حرکت می‌کنند تا همیشه با اشعه آفتاب زاویه ۹۰ درجه بسازند و برای این‌که میزان انرژی دریافتی از آفتاب به بیشترین حد خود برسد از سیستم ترَکِر دو محوره Dual-axis Tracking بهره می‌برد.




یک گُل هوشمند معادل یک سیستم پشت‌بامی ۴ کیلوواتی انرژی تولید می‌کند. قطر بعضی از انواع گل‌های هوشمند ۴.۴ متر است و تقریبا در سال ۴ هزار کیلووات ساعت بسته به محل برق تولید می‌کنند.





به‌طور کلی میزان برق تولیدی این واحدها از ۳۴۰۰ تا ۶۲۰۰ کیلووات ساعت در سال متغیر است و می‌تواند برق مورد نیاز خانوارها را تامین کند.





انرژی که در یک روز به دست می‌آید در باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات LFP ذخیره شده و از طریق یک سیستم مدیریت انرژی «هوشمند» اداره می‌شود که تعیین می‌کند ساختمان چه موقع از برق شبکه، چه موقع از باتری و چه موقع از پنل خورشیدی استفاده نماید.





شرکت سازنده هم‌اکنون بر روی طرح هوشمندتری کار می‌کند که تصمیم می‌گیرد زمانی که میزان برق بسیار زیاد است چکار باید کرد.




سازندگان این نوع پنل مدعی هستند که این پنل از سلول‌های بسیار کارآمد مونوکریستال تشکیل شده و ساخت کشور اتریش است. آن‌ها از شیشه‌های سخت ۲ میلی‌متری استفاده کرده‌اند که با هر زاویه‌ای قابل نصب هستند و هیچ شکافی بین خود ندارند؛ این مشخصات برای استفاده در فضای آزاد بسیار مهم است.



نصب و راه‌اندازی آسان




گل‌های هوشمند جایگزین جذابی برای پنل‌های خورشیدی پشت‌بام‌ها هستند. فقط کافی است در محوطه‌ی بازی مثل یک درخت در زمین کاشته شود. این واحدها در عرض یک ساعت قابل نصب هستند.




حسگرهایی به‌طور مداوم سرعت حرکت باد را ارزیابی کرده و درصورتی که سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت برسد، گلبرگ‌های این گل‌های هوشمند جمع می‌شوند تا از خسارت احتمالی جلوگیری شود.




علاوه بر نصب آسان این واحدها، کارایی‌شان نیز بالاست. از آن‌جایی که گل‌های هوشمند با حرکت آفتاب قابلیت چرخش داشته و همیشه در معرض نور آفتناب هستند، ۴۰ درصد بیشتر از سیستم‌های پشت‌بامی متداول برق تولید می‌کنند.




از طرفی تولید برق در طول روز ثابت است، اما در پنل‌های خورشیدی ایستا، با تغییر زاویه مناسب به دلیل حرکت آفتاب، خروجی هم تغییر می‌کند. سازندگان گل‌های هوشمند مدعی هستند این کار باعث می‌شود که مقدار برق تولید یک خانه (اگر هدر نرود) ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد.




این واحدها قابل حمل هستند و به آسانی جمع می‌شوند، نمونه فوق‌العاده‌ای از واحدهایی با عملکرد حداکثری و نیاز حداقلی به دخالت مصرف کننده.




گل‌های هوشمند از نظر زیبایی شناختی، ظاهر گل‌های آفتاب‌گردان رباتیک را دارند. و برخلاف تجهیزات پنل‌های خورشیدی، گل‌های هوشمند محدودیتی در خصوص تجهیزات مرسوم نصب و راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی ندارند.




برعکس، این واحد به‌صورت صنعتی تولید می‌شوند و به سادگی قابلیت حمل و نقل به محل خریداری شده را دارند. ولی فعلا این تجهیزات در اروپا و ایالات متحده راه‌اندازی شده‌اند.




به جای این که صفحات خورشیدی بر روی بام نصب شوند، سازه‌ای هنری به شکل گُل در مقابل خانه‌ها قرار می‌گیرد. هر جایی که از نظر خریدار زیبایی خواهد داشت قابل نصب است. شرکت سازنده این گل‌های هوشمند، ۲۵ سال ضمانت برای آن‌ها تعیین کرده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;