تولید برق گازی و خورشیدی در شمال

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان می‌گوید که در راستای اصول پدافند غیرعامل و تولید انرژی پراکنده، ۴۱۰ مگاوات برق درقالب احداث نیروگاه‌های گازی و خورشیدی ظرف دو سال آینده دراین استان تولید می‌شود.



علی اکبر نصیری گفت: موافقتنامه احداث نیروگاه برای تولید این مقدار برق که ۱۶۰ مگاوات آن از نوع گازی و ۲۵۰ مگاوات آن از نوع خورشیدی بوده و در مناطق مختلف استان پراکنده است، امضا شده است.



وی افزود: این نیروگاه‌ها دارای ظرفیت‌های مختلف است و آن دسته از نیروگاه‌ها که کمتر از هفت مگاوات ظرفیت دارند توسط شرکت توزیع نیروی برق گلستان و نیروگاه‌های با ظرفیت بالای هفت مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای مازندران با مشارکت بخش خصوصی دربرخی شهر‌ها و مناطق شمالی استان گلستان احداث می‌شود.



نصیری اضافه کرد: نیروگاه‌های برق گازی با ظرفیت‌های مختلف در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا، علی آباد، مراوه تپه، رامیان و کلاله احداث می‌شود که در دو شهر رامیان و مراوه تپه بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.



وی تصریح کرد: دربحث احداث نیروگاه‌های خورشیدی نیز چند موافقتنامه با شرکت‌های خارجی از جمله از ایتالیا و بنگلادش و یک شرکت داخلی برای ساخت نیروگاه ۱۰۰، ۷۵ و ۲۵ مگاواتی درمناطق شمالی استان گلستان امضا شده است.



مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان درخصوص هزینه اجرای این طرح‌ها نیز گفت: برای تولید هر مگاوات برق گازی مبلغ ۲۰ میلیارد ریال و برای تولید هر مگاوات برق انرژی خورشیدی مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.



نصیری، علت احداث نیروگاه‌های پراکنده و مقیاس کوچک برای تولید برق در نقاط مختلف استان را در راستای پدافند غیرعامل اعلام کرد و افزود: درصورتی که برای دو نیروگاه علی آباد و نکا که تامین کننده برق دو استان گلستان و مازندران هستند، مشکلی ایجاد شود، از برق این نیروگاه‌های برای تامین برق مشترکان استفاده می‌شود.



وی همچنین با تاکید برضرورت تهیه دیزل ژنراتور توسط ادارات و نهادهای و نیز مراکز حساس و حیاتی مثل بیمارستان‌ها به منظور تامین برق اضطراری در مواقع حوادث و خاموشی ها، اضافه کرد: این وسیله ضروری در ۹۰ درصد ادارات نهاد‌ها و مراکز حساس گلستان، وجود ندارد و یا معیوب است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;