تولید برق در فضا و ارسال آن به زمین

به گزارش تاسیسات نیوز، شارژرهای بی‌سیم تلفن‌های همراه هوشمند و دیگر ابزارآلات اسباب راحتی را فراهم می‌آورند اما یک مشکلی وجود دارد: شما باید وسیله خودتان را با شارژر در یک محل قرار دهید. اما تکنولوژی جدید این مکان را می‌دهد که تلفن همراه در حال حرکت شارژ شود.





شارژرهای بی‌سیم جدید از طریق القاء مغناطیسی کار می‌کنند و شارژر و سیله‌ای که باید شارژ شود همدیگر را تقویت می‌کنند.

 

 

 

هرچند مدل‌های موجود زمانی که منبع برق و وسیله در یک فاصله ثابتی از هم قرار دارند بهترین کارایی را نشان می‌دهند، اما چالشی که برای محققان وجود داشت استفاده از یک شارژر در حالت حرکت بود.

 

 

 

محققان دانشگاه استنفورد شارژر بی‌سیمی را توسعه داده‌اند که اگر تلفن همراه در حال حرکت با فاصله چند متر از منبع برق هم باشد قادر به شارژ تلفن است.

 

 

 

از سویی سیستم جهت‌یابی این شارژر قادر به تشخیص مسیر حرکت تلفن بدون کاهش انرژی انتقالی است. در یکی از آزمایش‌های این گروه، محققان توانستند بدون کاهش روشنای لامپ LED آن را شارژ کنند.

 

 

 

این محققان توانستند از مفهوم برگرفته از مکانیسم کوانتوم به نام تقارن برابری زمانی است. در این حالت جفت شدگی مدار در شارژر و لامپ LED اتفاق افتاده و در نتیجه انرژی تقویت شده آمپلیفایر در شارژر دقیقا برابر با انرژی تلف شده در حباب لامپ بود.

 

 

 

به این ترتیب دانشمندان امیدوارند با تولید این نوع شارژرها کاربران تلفن‌های همراه بدون نیاز به وجود محلی برای شارژ تلفن، از تلفن خود استفاده نمایند.

 

 

 

سیستم‌های بی‌سیم روزی قادر خواهند بود که برق را در مسافت‌های طولانی‌تر منتقل نمایند. گروه دیگری از دانشمندان هم در حال مطالعه بر روی لیزرها و بالون‌ها برای ارسال برق به نقاط دورافتاده هستند. آن‌ها امیدوارند بتوانند برق خورشیدی را در فضا تولید و آن را به صورت یک پرتو به زمین منتقل نمایند.

 

 

 

از آن‌جایی که مقدار زیادی از نور خورشید تا رسیدن به زمین در اتمسفر از بین می‌رود، دانشمندان امیدوارند با تولید برق در فضا نسبت به زمین انرژی بیشتری به دست آورند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;