تولید برق خورشیدی در پشت بام منازل آذربایجان شرقی

مدیر عامل توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح نیروگاه‌های جدید و انرژی‌های نو اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو نصب نیروگاه‌های خورشیدی است که مشترکین می‌توانند با مراجعه به اداره برق و عقد قرارداد برق خورشیدی تولید کنند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اکبر فرج‌نیا در بستان آباد، با اشاره به اجرای طرح قبض سبز در آذربایجان شرقی اظهار داشت: با توجه به سیاست گذاری وزارت نیرو و تاکید مقام عالی وزارت بر حذف قبوض کاغذی، «طرح قبض سبز» در تمام شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو اجرا می‌شود. که هدف اصلی این طرح حذف قبوض کاغذی برق و صرفه جویی در هزینه‌ها است.
وی افزود: براساس این طرح که از اول مهر ماه امسال شروع شد ما از خردادماه زیر ساخت‌هایی را جهت دریافت شماره مشترکین آماده کرده و توانستیم شماره حدود ۹۷ درصد مشترکین عزیز را دریافت نماییم و بر این اساس تمام قبض‌های کاغذی را از شرکت‌های توزیع نیروی برق استان حذف و صورتحساب را به صورت پیامک به مشترکین ارسال کردیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: مشترکین می‌توانند با استفاده از نرم افزارهای معتبر که دارای درگاه بانکی هستند قبوض خودرا پرداخت کنند و همچنین در حال مذاکره با بانک‌های استان جهت پرداخت قبوض الکترونیکی از طریق پوزهای بانکی هستیم که اگر این تفاهم نامه انجام شود مشترکین عزیز می‌توانند با پوزهای بانکی هم قبوض خودرا به راحتی پرداخت کنند.
فرج نیا با اشاره به افتتاح نیروگاه‌های جدید و انرژی‌های نو اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های وزارت نیرو نصب نیروگاه‌های خورشیدی متناسب با برق هر مشترک است که در این راستا مشترکین می‌توانند با مراجعه به اداره برق و عقد قرارداد از سلول‌های خورشیدی جهت تأمین برق بهره مند شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیراً با کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه‌ای را امضا کرده ایم که در این راستا مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) می‌توانند با دریافت وام از اداره مذکور در پشت بام‌های خانه خود سلول‌های خورشیدی را نصب کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی افزود: تاکنون حدود ۸۰ نفر از مشترکین در پشت بام‌های خود سلول‌های خورشیدی نصب کرده و انرژی برق تولید کرده و ماهم برق‌های آن‌ها را خریداری می‌کنیم.
فرج نیا در ادامه با اشاره به پروژه‌های شاخص پیش رو اشاره کرد و افزود: از پروژه‌های شاخص می‌توان به برق راه آهن بستان آباد میانه، برق ایستگاه تیکمه داش، قدرت مانور در مسیر دوزدوزان اشاره نمود.
مدیر عامل توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی در ادامه به خاموشی‌های حاصل از برق نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در تابستان امسال در شهرستان بستان آباد شاهد خاموشی نبوده‌ایم و طبق بررسی‌ها و آمار ارائه شده خاموشی‌های شهرستان زیر یک درصد است.
منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;