تولید برق به شیوه ای مدرن

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری موج، مدير عامل شرکت دانش‌بنيان نانو پوشش فلر گفت: استفاده از محصولات نانو سيال خنک‌کننده مي‌تواند بر افزايش راندمان توليد برق و صنايع نيروگاهي تأثير به سزايي داشته باشد.

 

منصور همتي در حاشيه پانزدهمين نمايشگاه برق با اعلام اين مطلب اظهار کرد: اين نوع نانو پوشش‌هاي خنک‌کننده سبب افزايش انتقال حرارت در پروسه توليد برق مي‌شوند.

 

وي ادامه داد: شرکت دانش‌بنيان نانو از جمله شرکت‌هاي مستقر در پارک علم و فناوري دانشگاه تهران است و اين محصول براي نخستين بار به شکل صنعتي توليد شده که مشابه خارجي ندارد؛ در زمان حاضر نيز در شش نيروگاه به صورت کاربردي مورد استفاده قرار گرفته است.

 

وي با اشاره به اين که اين محصول از سال 87 توسط شرکت‌هاي فناوري نانو، معاونت علمي و توانير مورد تأييد واقع شد، تصريح کرد: هر جا انتقال حرارت براي ما مهم باشد اين نانو پوشش‌ها قابليت استفاده را خواهند داشت.

 

همتي همچنين تأکيد کرد: اين محصول از طرف سازمان بهينه‌سازي مصرف سوخت تأييديه لازم را کسب کرده و از جمله طرح‌هايي است که مي‌تواند در بحث ارتقاي برق موتورخانه‌ها مورد استفاده قرار گيرد و موجب مصرف گاز تا 15 درصد شود.

 

همتي با ذکر اين مطلب که اين محصول از لحاظ اقتصادي بودن کاملا به صرفه است، عنوان کرد: ما نشست‌هاي تخصصي درباره معرفي اين محصول با وزارت نيرو داشته‌ايم، چرا که؛ اين محصول در ژنراتورهاي بزرگ و متوسط نيروگاهي کاربردهاي فراواني دارد.

 

وي در پايان نمايشگاه امسال را به دليل وجود شرکت‌هاي خارجي بسيار خوب دانست و حمايت شرکت‌ها و ساير دستگاه‌ها را از شرکت‌هاي برق براي ارائه محصولات نو در حوزه انرژي خواستار شد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;