تولید برق از سد جیرفت

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر امور سد جیرفت گفت: برای این‌که بتوانیم کمکی به تولید برق کشور داشته باشیم و آب نیز بیهوده هدر نرود، در این مدت تولید برق نیز داشتیم و این روند ادامه دارد.




مسعود افشاری، مدیر امور سد جیرفت، با بیان این‌که سیلاب در این منطقه از 25 بهمن‌ماه 95 شروع شد، خاطرنشان کرد: خوش‌بختانه در زمان جاری‌شدن این سیلاب ظرفیت خالی برای پر شدن سد داشتیم.




وی با اشاره به این‌که پیک سیلاب به یک‌هزار و 760 مترمکعب رسید و حداکثر خروجی 115 مترمکعب بود، گفت: کنترل سیلاب در این حجم کار بسیار راحتی بود؛ اما به صورت شبانه‌روزی ورود‌ی‌های سد چک می‌شد تا مشکلی برای پایین‌دست سد پیش نیاید.





فشاری با اشاره به وقوع سیلاب دوم در شب عید افزود: در آن برهه از زمان تقریباً ظرفیت سد پر بود و از 336 میلیون مترمکعب ظرفیت نرمال سد، حدود 326 میلیون مترمکعب ظرفیت سد را آبگیری کرده بودیم.

 

 

 

وی تصریح کرد: با توجه به اخبار هواشناسی خروجی سد را افزایش دادیم و ظرفیت سد را تا 318 میلیون مترمکعب کاهش دادیم.

 

 

 

مدیر امور سد جیرفت با تأکید بر این‌که دامنه سیلاب شب عید نسبت به سیلاب قبل بیش‌تر بود، بیان کرد: یک هزار و 800 تا یک هزار و 984 مترمکعب پیک این سیلاب بود که با خروجی حداکثری 870 مترمکعب توانستیم بحران را پشت سربگذاریم.

 

 

 

افشاری تصریح کرد: بعد از گذشت دوماه از نخستین سیلاب همچنان ورودی آب به سد را داریم که این میزان اکنون به 82 مترمکعب رسیده است و همین میزان نیز خروجی داریم.

 

 

 

وی حجم کنونی سد را تکمیل دانست و خاطرنشان کرد: 100 درصد ظرفیت سد پر شده و با این روند وضعیت بسیار مناسب است و جای نگرانی برای مردم منطقه وجود ندارد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;