تولید برق از زیر زمین

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، یک مقام مسئول از راه‌اندازی تونل زیرزمینی انتقال برق در ایران خبر داد.

 

 معاون وزیر نیرو با اشاره به افتتاح یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های زیرزمینی انتقال برق ایران، از تخصیص وام ۱۲۰ میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی برای اجرای ۵ طرح جدید برقی در کشور خبر داد.



به گفته هوشنگ فلاحتیان، این اعتبار برای پنج پست انتقال در سطح ولتاژهای ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلو ولت در استان اصفهان اختصاص می‌یابد تا پایداری شبکه برق در مرکز کشور افزایش یابد. یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های زیرزمینی ۲۳۰ کیلوولتی صنعت برق ایران در استان اصفهان با سرمایه‌گذاری ۷۲۰ میلیارد ریالی به طور رسمی در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

 

کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری ساخت خطوط انتقال در روی زمین با توجه به ارزش افزوده بالای زمین، حفظ و صیانت از محیط زیست، بومی‌سازی فناوری حفاری تونل‌های انرژی، افزایش پایداری شبکه انتقال برق و رعایت الزامات پدافند غیرعامل از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح برقی است.



معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در تشریح جزئیات اجرای این طرح برقی، گفت: هزینه اجرای هر کیلومتر تونل زیرزمینی انتقال برق ۲۰ برابر هزینه اجرای آن در سطح زمین است.



فلاحتیان با اعلام اینکه حفظ مبلمان شهری و زیبایی شهری از یکسو و نیز حفظ محیط زیست و مسائل زیست محیطی از دیگر ویژگی‌های اجرای این طرح برقی در شهر اصفهان بوده است، تصریح کرد: اجرای عملیات اجرای تونل با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ تا ۱۵ میلیارد تومان برای هر کیلومتر که ۱۵ تا ۲۰ برابر هزینه اجرای شبکه انتقال در سطح زمین است، نشان از اهمیت و سختی کار داشته است.



وی در ادامه با اشاره به رو به اتمام بودن سوخت‌های فسیلی و هیدروکربوری در کشور، تبیین کرد: توجه به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر از اولویت‌های وزارت نیرو بوده و آماده هستیم تسهیلات لازم را برای همگانی شدن این انرژی و حتی پیشتاز شدن شهر اصفهان و سایر کلان‌شهرهای کشور در این زمینه در اختیار مردم قرار دهیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;