تولید باتری‌های خورشیدی با چاپگر سه‌بعدی

به گزارش تاسیسات نیوز، متخصص‌های باتری‌های خورشیدی استرالیایی در حال ایجاد کنسرسیوم باطری خورشیدی هستند.




آن‌ها باتری‌های خورشیدی را با چاپگر سه‌بعدی ساخته‌اند و در حال عرضه‌ی آن به بازار می‌باشند. این گروه شامل دانشمندانی از سیسرو، دانشگاه ملبورن و دانشگاه موناش می‌باشند و هفت سال است که در حال کار بر روی این فناوری هستند. آن‌ها بالاخره موفق شدند راهی پیدا کنند تا بتوان صفحات خورشیدی را در پلاستیک قرار داد، ازجمله در تلفن‌های هوشمند و لپ‌تاپ، تا این دستگاه‌های الکترونیکی بتوانند خود را شارژ کنند.





آن‌ها همچنین توانستند که این باطری‌ها را با استفاده از فیلم‌های خورشیدی مات و به‌صورت مستقیم در دیوار و پنجره چاپ کنند. این گروه ادعا کرده که می‌تواند صفحات خورشیدی را در یک آسمان‌خراش وارد کرده و ازنظر برقی آن را خودکفا کنند.

 

 

 

فیونا شولز، دانشمند و محقق ارشد در سیسرو گفت: ” تقریباً به همان شیوه‌ای که اسکناس‌های پلاستیکی را چاپ می‌کنید، این صفحات را در پلاستیک قرار دادیم،” او اضافه کرد: “وصل کردن صفحات خورشیدی به‌آسانی وصل کردن باطری است و حاصل کار بسیار ارزان است.





شکل ظاهری و نحوه‌ی کارکرد آن تفاوت زیادی با سقف‌های خورشیدی سیلیکونی معمولی دارد.” گام بعدی ساختن اسپری پوششی خورشیدی برای افزایش قدرت صفحه‌ها می‌باشد. شولز گفت: ” اطمینان داریم که در سال‌های آینده ما می‌توانیم این فناوری را بیشتر پیشرفت دهیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;