توصیه‌های سازمان آتش‌نشانی برای روزهای برفی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به بارش برف زمستانی و سردی هوا که منجر به یخ زدگی سطح خیابان و معابر به ویژه در شب می‌شود، گفت: رانندگان در این ایام با سرعت مطمئن حرکت کرده و به ویژه از حرکت در مسیرهای سراشیبی که احتمال لیز خوردن چرخ ها و برخورد با شهروندان و … وجود دارد، خودداری کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، آتش پاد علیرضا زبردست ضمن اشاره به این هشدار ایمنی توصیه کرد، هنگام عبور از زیرلبه های بیرونی بام‌ها مراقب سقوط قندیل‌ها باشند و قبل از پارک کردن خودروی خود در زیر درختان و یا در مجاورت دیوارها از ایمنی محل اطمینان پیدا کنند.
وی ادامه داد: قندیل‌های بسیار و سنگینی بر روی لبه های دیوار بام ها به هنگام آب شدن برف بام و ناودانی ساختمان ها تشکیل می شود که امکان سقوط آنها بسیار است.
زبردست از شهروندان درخواست کرد؛ به هنگام عبور از زیر بام ها به خصوص شیروانی ها و ناودان ها مراقب سقوط قندیل های یخ باشند.
وی تاکید کرد: از ریختن برف پشت بام‌های خود در معابر عمومی خودداری و قندیل‌های به وجود آمده را قبل از سقوط و ایجاد حادثه از لبه بام‌ها جدا کنید.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از رانندگان درخواست کرد، به منظور همراهی و همکاری با «طرح محلول پاشی و حذف نمک جامد» توسط شهرداری تبریز، از تردد غیر ضروری خودروها در سطح سطح شهر خودداری کرده و جهت پیشگیری از وقوع حادثه و خسارت احتمالی، از توقف خودرو در زیر درختان حاشیه معابر و خیابانها پرهیز کنند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;