توافق نفتی هند و ونزوئلا

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، ونزوئلا قرارداد افزایش تولید نفت به ارزش تقریبی یک‌میلیارد و ٤٥٠ میلیون دلار با هند امضا کرد. شرکت ملی نفت ونزوئلا، «PDVSA»، کنسرسیوم «دلتا فاینانس بی‌وی» این کشور متعلق به شرکت «دلتاپترولیوم» و شرکت نفت و گاز هند، «ONGC»، به‌منظور افزایش تولید از میدان‌های نفت ونزوئلا، قراردادهایی را به ارزش نزدیک به یک میلیارد و ٤٥٠ میلیون دلار روز جمعه (١٤ آبان) امضا کردند.





این توافق در حالی به دست آمد که ونزوئلا در بحران اقتصادی شدید به سر می‌برد و این قرارداد راهی برای افزایش سطح تولید نفت این کشور، کاهش بدهی‌ها، به‌دست آوردن سرمایه از دیگر شرکای خارجی و افزایش درآمد آن به‌شمار می‌رود.





با این توافق، انتظار می‌رود که سطح تولید روزانه نفت ونزوئلا از میدان «سن کریستوبال» از ٢٠ هزار بشکه به ٤٠هزار بشکه برسد.





شرکت ملی نفت ونزوئلا همچنین با امضای این قراردادها قصد دارد تولید نفت خود را از پروژه پترودلتا از ٤٠هزار بشکه در روز به ١١٠ هزار بشکه در روز برساند. ٤٠ درصد از این پروژه متعلق به شرکت دلتاپترولیوم است. مقام‌های ونزوئلا می‌گویند قراردادهای این چنینی با شرکت‌های دولتی نشانی آشکار از ظرفیت و منابع این کشور است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;