توافق نامه ایرانی – کره ای

به گزارش تاسیسات نیوز، توافق‌نامه همکاری بین ایران و کره‌جنوبی برای فاینانس و اجرای پروژه ارتقای تکنولوژی و کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه تبریز به امضا رسید.





مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز در حاشیه این تفاهم‌نامه به خبرنگاران گفت: این توافق‌نامه همکاری میان شرکت پالایش تبریز و کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های مهندسی و ساختمان اس‌کی (SKEC) از کره جنوبی و طراحی و ساختمان نفت (ODCC) از ایران امضا شد. غلامرضا باقری‌دیزج افزود: در امضای این توافق‌نامه، مقامات عالی‌رتبه دولتی و پارلمانی دو کشور (با هدف تبدیل نفت‌کوره به فرآورده‌های با ارزش بالاتر مطابق استاندارد یورو 5) حضور داشتند.





وی اظهار کرد: اجرای این پروژه 6/ 1میلیارد یورویی از طریق طراحی و مهندسی، خرید، تامین کالا و تجهیزات، ساختمان و نصب از طریق کنسرسیوم ایرانی- کره‌ای و تامین فاینانس از منابع مالی بانک‌های کره‌جنوبی خواهد بود.





باقری یادآور شد: با امضای این قرارداد ۴۸ ماهه، نفت‌کوره از 20 درصد ظرفیت فعلی پالایشگاه به کمتر از 2 درصد کاهش خواهد یافت و ارتقای کیفی فرآورده‌های پالایشگاه نفت تبریز از جمله بنزین، گازوئیل، تاسیسات گوگردزدایی و دیگر تاسیسات این پالایشگاه وارد فاز اجرایی و عملیاتی می‌شود.





وی اضافه کرد: پیش از این با توافق میان کارفرما و پیمانکار، قراردادی به منظور عملیات امکان‌سنجی فنی – اقتصادی با هدف کاهش تولید نفت‌کوره و ارتقای کیفی فرآورده‌ها با شرکت SKEC کره‌جنوبی به امضا رسیده بود.





مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز افزود: پس از گذشت یک سال با تکمیل مطالعات امکان‌سنجی فنی – اقتصادی پروژه توافق‌نامه این همکاری با اعلام آمادگی KOREA EXIM BANK در حمایت از این پروژه به‌صورت Head Of Agreement )HOA) نهایی و به امضای طرفین رسید.





همچنین عباس‌کاظمی، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در این مراسم در مورد امضای قرارداد برای ارتقای سایر پالایشگاه‌های کشور توضیح داد: قرارداد تجاری پالایشگاه اصفهان و تبریز امضا شده و برای ارتقای پالایشگاه‌های تهران و بندرعباس پیشرفت خوبی حاصل شده و این پالایشگاه‌ها با فاینانسور‌ها در حال مذاکره هستند. این قراردادها باید امضا شود تا میزان تولید مازوت تا سال ۱۴۰۴ به کمتر از ۱۰ درصد برسد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;