توافق سازمان آموزش فنی و حرفه ای با نظام مهندسی

در جلسه مشترک رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، توافقاتی بین دو سازمان حاصل شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، جلسه مشترک مهندس علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مهندس احمد خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.
در این جلسه مشترک، مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: این سازمان دارای حدود ۵۸۰ هزار عضو با ظرفیت نیروی انسانی بسیار بالا است و از این لحاظ، مشابه ای هم در دنیا ندارد.
وی با اشاره به نسل های مختلف ساختمان، اظهارداشت: برای به‌روز رسانی دانش و تکنولوژی های صنعت ساختمان راه زیادی در پیش داریم.
مهندس خرم همچنین در خصوص آموزش عمومی برای مهندسین مثلا در تحصیل دانش مدیریت، تاکید کرد: رشته های مهندسی باید از دانش عمومی همچون بازار سرمایه بهره مند شوند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در ادامه درباره راه اندازی سامانه کارنامه مهارتی مهندسان، برگزاری دوره تربیت مربی و مدرس توسط مراکز اروپا، کانادا، آلمان، استرالیا، اتریش با گواهی بین المللی و امکان بهره مندی از بودجه های بین المللی، توضیحاتی در جلسه ارایه کرد.
مهندس خرم در عین حال بر تشکیل کمیته و کارگروه های مشترک بین سازمان نظام مهندسی و سازمان فنی و حرفه ای  تاکید کرد و گفت: نمایندگان این سازمان در کمیته را دکتر/مهندس سرافرازی، مومنی مقدم، قیاسی، فرهادی معرفی می کنم، ضمن اینکه جلسات این کمیته می تواند به صورت ماهانه برگزار شود.
وی در پایان خواستار تشکیل کمیته و جلسه مشترک چندجانبه سازمان نظام مهندسی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، سازمان ملی استاندارد ، شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و جهاد دانشگاهی شد.
در همین حال، مهندس علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در جلسه مشترک با مهندس خرم، ظرفیت های مشترک دو سازمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این سازمان مرکز تربیت مربی داریم به طوری که ۱۷ دپارتمان در حوزه نظام مهندسی فعال هستند.
وی با یادآوری اینکه ۶۰۰ مرکز و ۵۴۰۰ کارگاه و حدود ۶ هزار مربی در سطح کشور داریم، صدور گواهینامه فنی و حرفه ای در کنار دانشنامه ها را از اقدامات قابل توجه سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور عنوان کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: می توانیم استاندارد حوزه نظام مهندسی در بخش های مختلف از جمله استاندارد شایستگی و استاندارد مشاغل مهندسی نظام مهندسی را تدوین کنیم.
 وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از ۲ هزار استاندارد جدید تدوین کردیم،  گفت: قانون صلاحیت حرفه ای در هیات دولت در دست بررسی است
مهندس علی اوسط هاشمی در ادامه جلسه مشترک با مهندس خرم، اعلام کرد: امکان ارائه مجوز آموزشگاه آزاد برای نظام مهندسی وجود دارد.
وی درباره طرح پیوست مهارت اظهارداشت: براساس این طرح، سطوح کارگران و استادکاران نمره بندی می شود.
در این جلسه دکتر حاتم زاده، معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای، دکتر فرهادی مدیر امور حقوقی و قراردادها و مهندس صرامی مدیر روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان حضور داشتند.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;