توافق جایکا ژاپن با نظام مهندسی

در نشست مشترک خانم «کوایاشین» مسئول تدوین پروژه هاى دفتر نمایندگى جایکا ژاپن در ایران با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، توافقاتی حاصل شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، در راستای تبادل اطلاعات و همکاریهای حرفه ای در سطح بین المللی و ارتقای دانش فنی و تخصصی و انتقال تکنولوژی های روز، نشست مشترک خانم «کوایاشین» مسئول تدوین پروژه هاى دفتر نمایندگى جایکا ژاپن در ایران با مهندس خرم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان  برگزار شد.
در این نشست که با حضور مهندس مجید جی افرام عضو هیات رییسه شورای مرکزی و مهندس رامین کرمی دستیار رییس سازمان در امور بین الملل و مهندس صرامی مدیر روابط عمومی برگزار شد، مهندس خرم با یادآوری اینکه آشنایى و سابقه همکارى بنده با جایکا به سال هاى ٧٩ و ٨٢ که در مسئولیت هاى معاونت عمرانى وزیر کشور و وزیر راه و ترابرى بودم، برمی گردد، اظهارداشت: مطالعات سازمان همکاری هاى بین المللى ژاپن روى بنده خیلى تاثیر گذاشته است؛ به خصوص طرح موضوع لایه هاى لجنى که زیر پوسته شهر تهران وجود دارد.
وی گفت: براساس قانون نظام مهندسی، در حوادث غیرمترقبه یا بحران هاى طبیعى وظیفه همکارى با ستاد مدیریت بحران را داریم به خصوص اینکه کشور ما روى پهنه بندى هاى زلزله خیز قرار دارد. از این جهت، همکارى با جایکا با اهمیت است و ما در زمینه هاى امداد و نجات و اسکان موقت و بازسازى نقش آفرین هستیم.
مهندس خرم اعلام کرد: با پیگیرى های انجام شده، سازمان نظام مهندسى ساختمان به عضویت شوراى عالى ستاد مدیریت بحران کشور در خواهد آمد.
وی ساختمان تصریح کرد: با توجه به حضور فعال نظام مهندسى، از جایکا انتظار داریم در جلسات مرتبط با صنعت ساختمان از ظرفیت سازمان استفاده کند، همچنین سازمان همکاری هاى بین المللى ژاپن در راستاى تبادل اطلاعات و به روزرسانى دانش مقاوم سازى و پایدار سازى ساختمان ها همکارى نماید.
مهندس خرم در ادامه خواستار تشکیل کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان طرفین براى پیشبرد اهداف شد و گفت: درخواست سازمان نظام مهندسی ساختمان همکاری درخصوص پایدارسازی، مقاوم سازی، مدیریت بحران و کاهش آسیب پذیری وخطر پذیری در مقابل زلزله بود.
جایکا در زمینه های مختلف علمی و فنی در سطح بین المللی و انجام پروژه های راهبردی و حمایتی فعال است.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;