تهران خانه متری ۲۱ میلیون تومان/۵۴ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال قبل

 

تیرماه امسال میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران به حدود ۲۱ میلیون تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۴ درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش تاسیسات نیوز،  روند رشد قیمت مسکن در شهر تهران که از آذر ماه سال گذشته شروع شده بود در تیرماه سال جاری نیز ادامه پیدا کرد.
مطابق اعلام وزارت راه و شهرسازی، تیرماه ۱۳۹۹ متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت به عدد بی سابقه ۲۰ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان رسید که از رشد ۱۰ درصد نسبت به ماه قبل و رشد ۵۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل حکایت دارد. این در حالی است که در ماههای اردیبهشت و خرداد نیز نرخ رشد ماهیانه قیمت مسکن در تهران به ترتیب ۹.۴ و ۱۲.۱ درصد بود.
تعداد معاملات در تیرماه ۱۳۹۹ نیز ۱۴ هزار و ۳۳۰ فقره بود که افزایش ۳۰ درصد نسبت به ماه قبل و افزایش ۱۹۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل را نشان می دهد.
ارزش ریالی معاملات انجام شده مسکن شهر تهران در تیر ماه ۱۳۹۹ بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۳۹ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵۸ درصد افزایش یافته است.
همچنین متوسط قیمت مسکن شهر تهران در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۸ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان بوده که از افزایش ۴۲ درصدی نسبت به چهار ماه نخست سال گذشته حکایت دارد.
ارزش مبایعات انجام شده در چهار ماهه نخست امسال ۶۰ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بوده که رشد ۱۱۱ درصدی نسبت به چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;