تلفات شبکه توزیع برق در پایان دولت دوازدهم

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به برنامه وزرات نیرو در حوزه برق، اظهار کرد: در راستای برنامه ارائه شده از سوی وزیر نیرو به دولت دوازدهم اقداماتی شامل احداث نیروگاه‌های جدید، بحث ارزش افزوده در بهره‌وری سیستم بویژه در انرژی‌های نو در حال پیگیری است که مقرر شده تا پایان دولت دوازدهم ظرفیت انرژی‌های نو به ۴۵۰۰ مگاوات برسد.

همایون حائری با بیان اینکه مصرف انرژی در ایران جزء بدترین نوع مصرف در دنیاست، تصریح کرد: اضافه شدن سالانه ۳ تا ۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید به مدار، نشان از افزایش مصرف برق در کشور دارد.


به گفته وی، در کنار تأمین برق به صورت کمی و کیفی تمرکز اصلی وزارت نیرو بر روی مدیریت تقاضا و مصرف برق بدون ایجاد خللی در رفاه اجتماعی است.

حائری با اشاره به نقش رسانه‌ها برای الگوسازی مصرف، بیان کرد: مدیریت مصرف و تقاضا صرفا توسط صنعت برق نمی‌تواند انجام شود و مشارکت مردم و سایر وزراتخانه‌ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تلفات شبکه توزیع برق در پایان دولت دوازدهم تک رقمی می‌شود، اذعان کرد: در چهار سال اخیر در حوزه برق اقداماتی آغاز شد و میزان تلفات شبکه توزیع برق را از ۱۵ درصد به کمتر از ۱۱ درصد کاهش داد که با برنامه‌ریزی‌های موجود این رقم تا پایان دولت دوازدهم تکی نرخی خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به کاهش بارش در چندسال اخبر و تأثیر آن بر کاهش تولید برق، اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار مگاوات برق از نیروگاه‌های آبی تأمین می‌شود که با توجه به کاهش بارش و پایین آمدن مخازن نیروگاه کارون، مدیریت مصرف می‌تواند نقطه عطفی در صنعت برق باشد.

حائری در پایان با بیان اینکه اتصال به شبکه توزیع روسیه در تابستان سال آینده نهایی می‌شود، گفت: نیاز است از طریق یکی از کشور‌های ارمنستان یا آذربایجان اتصال به شبکه توزیع برق روسیه انجام شود، رایزنی‌ها برای نهایی کردن قیمت در حال انجام است و انتقال انرژی تابستان نهایی می‌شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;