تلاش برای مهار شعله‌های آتش ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز، بی توجهی به اصول ایمنی و انباشت مواد قابل اشتعال در یک ساختمان مسکونی در تهرانپارس، خسارت سنگین مالی و مصدومیت یک شهروند را رقم زد.


در پی تماس ساکنان یک ساختمان سه طبقه مسکونی با سامانه 125 مبنی بر شنیدن صدای انفجار و آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بی درنگ ساعت 00:12 بامداد امروز، نیروهای عملیاتی7 ایستگاه آتش نشانی شامل؛17، 103، 54، 57، 92، گروه امداد و نجات 10، نردبان ایستگاه 56، خودرو دستگاه تنفسی 17 و خاور کف 23 و تانکر آب ایستگاه های 17 و 56 را به خیابان تهرانپارس، خیابان سراج، خیابان سروش هشتم اعزام کرد.


واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: یک ساختمان سه طبقه تک واحدی که درقسمت پارکینگ آن مقدار زیادی مایعات قابل اشتعال، حجم زیادی لاستیک، تعدادی سیلندر هوا و اسیتیلن نگهداری می شد، دچار آتش سوزی شده و به یک دستگاه خودروی سواری پاترول و دو دستگاه موتور سیکلت نیز سرایت کرده بود.


وی افزود: شدت این آتش سوزی به حدی بود که شعله های آتش به طبقات بالا نیز سرایت کرده و هر لحظه بر حجم شعله های آتش افزوده می شد.


معاون عملیات سازمان آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله به دو گروه تقسیم شدند که گروه اول ضمن قطع برق و گاز ساختمان و ایمن سازی محل حادثه با کشیدن لوله های آبدهی به مهار آتش سوزی پرداختند.


وی ادامه داد: گروه دوم از آتش نشانان همزمان با مهار آتش به جستجوی ساکنان در ساختمان پرداختند که خوشبختانه مشخص شد همه ی افراد پیش از رسیدن آتش نشانان موفق به خروج شده اند و تنها یک نفر از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود که آتش نشانان وی را تحویل امدادگران اورژانس دادند.


کیانی خاطر نشان کرد: انفجارهای متعدد و شدت حرارت ناشی از آتش سوزی و وجود مقادیر بسیار زیادی مواد قابل اشتعال در داخل پارکینگ و فضای بسته که به صورت ناایمن در کنار یکدیگر نگهداری می شد، عملیات را با دشواری مواجه کرده بود.


وی افزود: آتش نشانان تمام تلاش خود را برای مهار آتش و خاموش کردن کامل آن به کار بستند و از سرایت و گسترش آتش سوزی جلوگیری کردند.


گفتنی است: در جریان این حادثه دو آتش نشان دچار مصدومیت شدند که بلافاصله برای درمان در اختیار امدادگران اورژانس قرار گرفتند که یک نفر از آنها به صورت سرپایی مداوا شد ویک نفر دیگر از آتش نشانان به مراکز درمانی منتقل شد.


علت بروز این آتش سوزی از سوی کارشناسان علت یابی سازمان آتش نشانی تهران، در دست بررسی است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;