تلاش برای تحقق رویای شهر هوشمند

به گزارش تاسیسات نیوز، مهندسان دانشگاه واشنگتن به‌دنبال ایجاد شهری هوشمند با اشیای هوشمند هستند.




به گزارش ایسنا و به نقل از سایت فیزیک، در خودرو خود هستید، بیلبورد خواننده مورد علاقه شما نظرتان را به خود جلب می‏کند حال تصور کنید خودرو شما با بیلبورد مذکور ارتباط برقرار کرده و برای شما آهنگ آن خواننده از طریق رادیو خودرو پخش شود. یا در ایستگاه اتوبوس در انتظار رسیدن اتوبوس هستید و بیلبورد تبلیغاتی در ایستگاه تخفیف بلیت یا مسیر مورد نظر شما را از طریق گوشی هوشمندتان ارسال کند. یا در حال دویدن پیراهن شما عرق کردن بدن را احساس و برای گوشی هوشمندتان نشانه‏های حیاتی بدن ارسال شود.





محققان دانشگاه واشنگتن با یک روش جدید این پوسترها و لباس‏های هوشمند را به وسیله ایجاد برقراری ارتباط مستقیم بین آنها با رادیوی خودرو یا گوشی هوشمند کاربر محقق کرده‏ اند.





محققان با این روش جدید استفاده از سیگنال‏های رادیویی را در بیلبوردهای ایستگاه‌های اتوبوس سیاتل اجرا کرده‏ و از طریق نوارهای مسی که در پشت بیلبوردها جاسازی شده‏اند با کاربران ارتباط برقرار می‏کنند. شیام گلاکوتا استادیار علوم رایانه و مهندسی دانشگاه واشنگتن اظهار کرد: ما با استفاده از این فناوری، شهری هوشمند با اشیای هوشمند محیطی همچون بیلبوردها، علائم راهنمایی یا حتی لباس هوشمند طراحی کرده‏ایم که با ساکنان از طریق ارسال اطلاعات ارتباط برقرار می‏کنند.





برای کاهش هزینه‏های انتقال اطلاعات شهروندان، در روش ارتباطی جدید از بازتاب سیگنال‏های رادیویی FM که در هوا وجود دارند استفاده شده است. این گروه برای اولین‏بار از روش backscattering برای سیگنال‏های رادیویی خارجی FM استفاده کرده است.





در این سیستم مخابره پیام، بازتاب و رمزگذاری شنیداری اطلاعات، با استفاده از سیگنال‏هایی که در محیط‏های شهری وجود دارند بدون تاثیرگذاری بر انتقال امواج رادیویی اصلی انجام می‏شود. نتایج این تحقیق در چهاردهمین سمپوزیوم USENIX در بوستون ارائه شده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;