تفکیک کنتور آب در پایتخت

 

 

 

 

 

KN2-10128

گروه تاسیسات : تفکیک کنتورهای آب پایتخت نشینان که از سال اول هدفمندی یارانه ها آغاز شده بود وارد فاز جدید شده است. با توجه به استقبال از این طرح ملی انتظار می رود شاهد فراگیری آن در سراسر کشور و مدیریت شخصی آب باشیم. مدیر عامل آبفای استان تهران با اعلام اینکه در سال گذشته 13 هزار و 700 مورد تفکیک کنتور آب در تهران انجام شد، گفت : بعد از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها گرایش مردم به تفکیک کنتورهای آب افزایش یافته است با این حال استان تهران اولین جایی است که این کار در آنجا اجرایی شد. پرورش با تاکید بر اینکه اگر مشترکان بخواهند تفکیک کنتور آب انجام دهند،  لازم است تا شرایط مورد نیاز فراهم باشد افزود: اولا باید کنتور در جایی قرار گرفته باشد که وقتی تفکیک  صورت گرفته بتواند از نظر ارتفاع پاسخگو باشد. ما هم اکنون در واحدهای بیشتر از 4 طبقه مسئولیتی نداریم و نمی توان فشار شبکه را افزایش داد و معمولا در اینگونه ساختمان ها تاسیسات تامین فشار وجود دارد.

به گفته پرورش، در بخش هایی که این مشکلات وجود ندارد متقاضیان مراجعه می کنند و تفکیک کنتورها صورت می گیرد ولی در بخش هایی که آب گرم مشترک دارند سال گذشته ورود پیدا کردیم و چند مورد بومی سازی در این بخش انجام شد که بدون خرابکاری در ساختمان ها و تغییر در منازل و حفاری یک سری کنتورهایی نصب شود تا کارجداسازی بین واحدها انجام شود. برای این منظور پیمانکار نیز گرفتیم و حدود 13 هزار و 700 مورد کنتور آب در تهران تفکیک شد. ما فکر می کردیم با سرمایه گذاری انجام شده در سال گذشته، مردم استقبال بیشتری انجام دهند ولی اینگونه نشد اما با این حال قابل انجام است.

مدیر عامل آبفای استان تهران با اعلام اینکه در دو ماه ابتدایی امسال برای شهر تهران 1420 مورد تفکیک کنتور آب صورت گرفته است، خاطر نشان کرد : در حال حاضر برای تفکیک کنتورهای آب اطلاع رسانی لازم انجام شده و این شرکت آمادگی ارائه خدمات مربوطه را دارد.

محمد پرورش با تشریح روند مصرف آب در پایتخت پس از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه ها، افزود :  متوسط سرانه مصرف در شهر تهران 18 متر مکعب است ولی درحال حاضر مشترکانی داریم که 5 تا 7 متر مکعب در روز مصرف دارند. در مقابل برخی از مشترکان نیز بالای 30 متر مکعب مصرف می کنند اما به صورت کلی حدود 55 درصد از مشترکان کمتر از 18 متر مکعب در روز مصرف آب دارند و 75 درصد کمتر از 35 متر مکعب مصرف می کنند.

پرورش، با اعلام اینکه در منطقه یک پایتخت متوسط سرانه مصرف 1 تا 8/1 درصد در روز بیشتر از مناطق جنوبی شهر است، بیان داشت : هم اکنون مصرف آب شرب در تهران نسبت به دیگر شهرهای بزرگ دنیا بیشتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;