تفاهم نامه همیاران انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز، تفاهم نامه همیاران انرژی به منظور اشاعه فرهنگ صرفه جویی و الگوی مصرف بهینه برق بین آموزش و پرورش و شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان امضا شد.

 

 

 

محمد محسن بیگی در آئین امضای تفاهم نامه همیاران انرژی گفت: آموزش و اشاعه فرهنگ بهینه سازی مصرف برق و تغییر نگرش و رفتار دانش آموزان در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

 

 

 

 

وی از اصلاح الگوی مصرف در خانواده ها، آشنایی دانش آموزان با نحوه تولید، آشنایی با برچسپ انرژی، ارائه راهکارهای مدیریت مصرف با هدف کاهش تلفات، کاهش پیک و بهینه سازی مصرف انرژی به دانش آموزان و نهادینه کردن فرهنگ صحیح مصرف انرژی در بین دانش آموزان به عنوان دیگر اهداف تفاهم همیاران انرژی نام برد.

 

 

 

 

وی افزود: آموزش مفاهیم مدیریت مصرف برق به معلمان 230 مدرسه در شهرستان های زیر پوشش شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به منظور انتقال در کلاس های درس ارائه می شود.

 

 

 

 

محسن بیگی به اجرای مفاد این تفاهم نامه در مدارس ابتدایی دوره دوم اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ساختار های ذهنی دانش آموزان در سن کودکی و نوجوانی شکل می گیرد آموزش مفاهیم در این سن با حداقل مقاومت انجام و ماندگار و همیشگی می شود.

 

 

 

 

وی با تاکید بر اینکه باید به گونه ای عمل شود تا مردم نسبت به سرمایه های مادی (انرژی) و سرمایه های معنوی (اخلاقیات) احساس مالکیت کنند و خود را در این سرمایه ها سهیم بدانند اظهار کرد: ایجاد حس مالکیت نسبت به سرمایه های ملی در مردم موجب حفظ منابع ملی شده و از تخریب آنها جلوگیری می شود.

 

 

 

 

محسن بیگی به نقش موثر آموزش و پرورش در فرهنگ سازی اشاره و اظهار کرد: با توجه به گستردگی دستگاه آموزش و پرورش و ارتباط مستقیم بیش از 60 درصد مردم با دستگاه تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش می تواند به عنوان یک رسانه تاثیرگذار نقش مهمی در فرهنگ سازی در جنبه های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داشته باشد.

 

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمان نیز به نقش موثر مدارس در فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: مدارس آسان ترین مسیر برای اشاعه فرهنگ مصرف صحیح برق هستند.

 

 

 

 

عبدالوحید مهدوی نیا از تهیه و توزیع کتاب و برشور های آموزشی مدیریت مصرف صحیح برق در سطح مدارس خبر داد و گفت: آزمون کتاب های مدیریت مصرف صحیح برق در فروردین ماه سال 96 برگزار می شود و به دانش آموزان برتر این آزمون ها جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

 

 

 

 

مهدوی نیا با بیان اینکه به دانش آموزان کارت همیاران انرژی اهدا می شود تصریح کرد: مصرف برق خانگی دانش آموزان در زمان پیک پایش می شود و به دانش آموزانی که در این زمان کمترین مصرف را داشته اند، جوایز نقدی اهدا می شود.



منبع: ایرنا







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;