تفاهم نامه های نفتی میان ایران و عراق

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزیر نفت با تشریح سفر هفته گذشته هیات‌ ایرانی به عراق گفت: در این سفر، جزئیات دو تفاهم‌نامه برای امضا از سوی وزیران نفت ایران و عراق نهایی شده است.





امیرحسین زمانی‌نیا با بیان اینکه در سفر به عراق نمایندگان شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و رئیس دفتر نمایندگی وزارت نفت حضور داشتند، درباره جزئیات این تفاهم‌نامه‎ها اعلام کرد: تفاهم‌نامه نخست دو کشور درباره همکاری در توسعه میدان‌های مشترک پرویز (نفت‌خانه جنوبی) و دیگری‌ خرمشهر (سندباد یا سیبه) است.





شانا گزارش داده است که وی تفاهم‌نامه دوم را در بقیه بخش‌های صنعت نفت از جمله نفت‌خام، ساخت تجهیزات، صادرات گاز، نوسازی پالایشگاه‌های عراق از سوی بخش خصوصی ایران و آموزش عنوان کرد و درباره جزئیات صادرات گاز به بغداد گفت: ایران هم اکنون آماده صادرات گاز به بغداد و این کشور نیز آماده دریافت گاز است.





زمانی‌نیا در این زمینه ادامه داد: خط لوله صادرات گاز ایران به بغداد هم اکنون از گاز پر است، اما اعتبار اسنادی (ال‌سی) این طرح هنوز باز نشده و به محض حل مسائل مالی، گاز ایران به بغداد می‌رود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;