تصفیه هوا در جیب شما

به گزارش تاسیسات نیوز، فناوری‏های پوشیدنی با سرعتی چشمگیر بازار را احاطه کرده و محبوبیت زیادی بین افراد پیدا کرده‏اند. این فناوری‏ها همه چیز از دستبندهای تناسب اندام تا ساعت‏های هوشمند را در برگرفته که در این گزارش به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت:



دستبند تناسب اندام TomTom Touch: این دستگاه پوشیدنی یک گام فراتر از دستگاه‏های پیشین برداشته و علاوه بر گام‏ها، کالری‏های سوزانده شده و ضربان قلب و با شیوه‏ای علمی‏تر میزان عضلات و چربی‏های بدن را نیز اندازه‏گیری می‏کند.




فیت بیت فلکس2 (Fitbit Flex 2): فیت بیت سال‏ها است که غول فناوری‏های پوشیدنی نام گرفته است. اما ردیاب‏های تناسب اندام زمانی معنا پیدا می‏کنند که بتوان از آنها در همه زمان‏ها و در همه جا حتی حمام، استخر و تخت خواب استفاده کرد.Flex 2 که محصول فوق‏العاده این شرکت است بسیار سازگار بوده و می‏توان از آن در استخر نیز استفاده کرد. این فناوری دارای ظاهری زیبا بوده و می‏توان از آن به‌عنوان زیورآلات نیز استفاده کرد.





دستگاه تصفیه هوای جیبی Plume Flow: Flow شبیه ابزارهای پوشیدنی رایج نیست. این دستگاه کیفیت هوا در نزدیکی شما را مورد بررسی قرار داده و کمک می‏کند تا از آلودگی هوا از جمله گرد و غبار، دود اگزوزها و دیگر گازهای خطرناک دوری کنید. این فناوری دارای یک بند بوده که می‏تواند به کوله‌پشتی یا حلقه کمربند شلوار متصل شود. این فناوری برای سفر به شهرهای بزرگ مفید است.





ساعت هوشمند Vapor: شرکت Misfit در نمایشگاهCES 2017 از ساعت هوشمند جدید خود که دارای نمایشگر لمسی است رونمایی کرد. این ساعت هوشمند که Vapor نام دارد دارای صفحه نمایش 4/ 1 اینچی و مجهز به GPS و حسگر ضربان قلب است. این فناوری همچنین دارای حافظه داخلی 4 گیگابایتی برای گوش دادن به موسیقی است.





تعیین مسیر با تی‏شرت هوشمند: یک شرکت هندی به نام Broadcast Wearables موفق به طراحی و تولید یک تی‏شرت ردیاب سلامت شد که مجهز به سیستم مسیریابی است. این تی‏شرت هوشمند که سیگنال (Sygnal) نام دارد، می‏تواند تعداد قدم‏های کاربر، میزان کالری سوزانده شده و طبقات پیموده شده را شمارش کند و همچنین مسیر را به کاربر نشان دهد. در این تی‏شرت قطعات الکترونیکی تعبیه شده و یک اپلیکیشن همراه با این فناوری همگام‌سازی می‏شود.





ساعت هوشمند Garmin Vivoactive HR: این فناوری یک ساعت هوشمند جی‏پی‏اس‌دار با صفحه نمایش لمسی رنگی قابل مشاهده در زیر نور خورشید بوده که دارای برنامه‏های کاربردی ورزشی روی ساعت شامل دو، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های دیگر با جی‏پی‏اس فعال و بدون نیاز به اتصال ساعت به گوشی هوشمند است.





هدست واقعیت مجازی Microsoft Hololens: این دستگاه پیشرفته‏ترین کامپیوتر هولوگرافیکی است که تاکنون ساخته شده است. این دستگاه از پردازنده گرافیکی (GPU) و پردازنده اصلی (CPU) مخصوص بهره می‏برد و می‏تواند صدای دور و اطراف شما را دریافت کند و شما را حتی از اتفاقاتی که در دنیای مجازی در پشت سر شما در حال رخ دادن هستند، آگاه کند .




ساعت هوشمند Samsung Gear S3: ساعت هوشمندGear S3 در دو مدلClassic و Frontier وجود دارد که مدل کلاسیک ظاهری ساده‏تر با بند چرمی داشته اما مدلFrontier ظاهری مدرن‏تر و بدنه فلزی دارد.





ساعت هوشمند Apple Watch Series 2: اپل واچ 2 نسل دوم از ساعت هوشمند اپل با سیستم عامل Watch OS 3 و بدنه‏ ضد آب تا عمق 50 متری آب و پردازنده‏ دو هسته‏ای است. مدل 2016 این محصول ضدآب بوده، صفحه نمایش شفاف‏تری دارد و دارای جی‏پی‏اس است.





دستگاه پوشیدنی برای کنترل استرس: محققان موفق به توسعه یک دستگاه پوشیدنی جدید برای نظارت بر عملکرد قلب شدند که میزان استرس و اضطراب فرد را نشان می‏دهد. این پچ هوشمند که lief نام دارد، برای آغاز تمرینات آرام‌بخش در زمانی طراحی شده است که ضربان قلب و تنفس نشان‌دهنده سطوح بالایی از استرس هستند.




کلاهی برای جلوگیری از عفونی شدن سینه ورزشکاران: هوای سرد زمستان باعث می‏شود ورزشکارانی که در فضای باز تمرین می‏کنند، مریض شوند، از این رو محققان انگلیسی و آلمانی نوعی کلاه طراحی کرده‏اند که احتمال ابتلا به عفونت سینه را کاهش می‏دهد. این کلاه صورت‏پوش طی همکاری محققان دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلیس و شرکت Stoll GmBH در آلمان با فناوری سه‌بعدی طراحی شده و شامل یک محیط گرم در اطراف دهان و بینی است که از الیاف رسانای برق ساخته شده است.




نظارت بر سلامت قلب با دستگاه الکترونیکی کوچک‌تر از چسب زخم: محققان آمریکایی یک حسگر پوشیدنی کوچک و نرم را توسعه دادند که ارتعاشات بدن انسان را اندازه‏گیری کرده و بر سلامت قلب انسان نظارت می‏کند. این حسگر که از سوی محققان دانشگاه کلرادو در بولدر و دانشگاه نورث وسترن در ایالات متحده توسعه یافته، شبیه یک چسب زخم کوچک بوده و وزن آن کمتر از یک‌صدم اونس است که می‏تواند تقریبا در هر سطحی از بدن نصب شود. این حسگر همچنین به فناوری بازشناسی گفتار مجهز است.





ساخت یک میکروسکوپ پوشیدنی: محققان موفق به توسعه یک میکروسکوپ پوشیدنی شدند که نشانگرهای زیستی برای تشخیص سرطان را دنبال کرده و بر ارائه دارو به محل‏های مورد نظر نظارت می‏کند. محققان در دانشگاه کالیفرنیا، لس‏آنجلس و شرکت تحقیقاتی Verily موفق به توسعه یک میکروسکوپ پوشیدنی شدند که در آینده نزدیک می‏تواند نقش بسزایی در کمک به پزشکان داشته باشد. این دستگاه به‌گونه‏ای طراحی شده که بر نشانگرهای زیستی فلورسنت در داخل پوست نظارت کرده و می‏تواند یک ابزار حیاتی برای شناسایی سرطان‏های خاص و نظارت بر تحویل دارو در داخل بدن افراد باشد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;