تشدید رکود در صنعت کاشی و سرامیک

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک گفت: رکود در صنعت کاشی وسرامیک تشدید شده و کارخانه‌ها با 50‌درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.





محمد روشنفکر در یک نشست خبری افزود: تعطیلی بیش از 80 درصد صنعت آجرسازی و فعالیت بیش از 60 درصد کارخانه‌های کاشی و سرامیک زیر ظرفیت اسمی خود نشان‌دهنده تشدید رکود در بخش صنعت است.روشنفکر با بیان اینکه در سال‌های گذشته تولید کاشی و سرامیک به 500 میلیون‌متر‌مربع می‌رسید، گفت: در حال حاضر این تولید به کمتر از 300 میلیون متر مربع رسیده که این میزان نیز روانه انبارها و دپو می‌شود.





وی عدم پرداخت جوایز صادراتی و دریافت مالیات از تولیدکنندگان در شرایط رکود را از جمله مشکلات بخش صنعت عنوان کرد و گفت: برخی کارخانه‌ها به دلیل نداشتن پول آب، برق و گاز تعطیل شده‌اند و در صنعت کاشی و سرامیک نیز برخی کارخانه‌ها به دلیل نبود نقدینگی با کمتر از ظرفیت تولیدشان فعال هستند.





روشنفکر تصریح کرد: سال گذشته مجبور شدیم به کارخانه‌های کاشی و سرامیک توصیه کنیم که برای سه ماه دست از تولید بکشند تا میزان انباشت کالا در انبارها و مراکز توزیع کاهش یابد؛ در نهایت تولید کارخانه‌ها با قیمت بسیار ارزان به پاکستان و کشورهای دیگر فروخته شد و به این ترتیب نه‌تنها میزان صادرات افزایش نیافت؛ بلکه به ازای هر متر مربع کاشی صادراتی کاهش یک دلاری قیمت را تجربه کردیم.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;