تزریق امید

روح الله واصف

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره 188 میباشد.

همکاران عزیز سلام و خداقوت

چند هفته اخیر و مجموعه‌ای از اتفاقات مختلف در این یکی دوساله، جامعه را گویی در هاله‌ای از اندوه فرو برده است.


اتفاقات نه‌چندان خوش اقتصادی نیز چنان به مذاق برخی از افراد و گروه‌ها خوش آمده است که ضعف‌های حتی بزرگ را در پشت ذره‌بین‌ها بزرگ می‌کنند و با صدای بلند فریاد. برای آنان تاریخ ایران به دو بخش تقسیم می‌شود قبل از برجام و پس از برجام و تنها در این آرزویند که برجام را پاره کنیم! دولت نیز البته در سکوت نابخردانه خبری روزگار می‌گذراند.


این اتفاقات پیاپی که البته بخش بزرگی از آن حاصل اشتباهات خود ما و گل به خودی است همراه با ناملایمات روزگار که حتی از باران و برف هم دریغ می‌کند درد و اندوه را بر چهره مردم ما نشانده است.


چنان‌که وقتی من آلبوم سپیده کار مشترک استاد شجریان و مرحوم لطفی را گوش می‌کنم یکی از همکارانم با افسوس می‌گوید کدام امید، کدام صبح! این افسردگی به ناحق انباشته شده در ما آزاردهنده و ناامیدکننده است.

 

افسردگی بیمار مهلکی است که دارای مراحلی است. در نهایت با هیچ دارویی درمان نمی‌شود و فقط باید آرام‌بخش و داروهای خواب‌آور مصرف کرد؛ اما در ابتدای ابتلا به‌راحتی قابل‌درمان است.


مهمانی، پیاده‌روی و ورزش، در جمع حضور یافتن و ده‌ها راه ساده دیگر این خطر در کمین نشسته را رفع می‌کند. حتی همراهی با فرد بیمار و با او سخن گفتن باعث راحتی او می‌شود. علاج این بیماری را بهتر است قبل از وقوع کنیم.


جامعه ما به سمت افسردگی، شتابان در حرکت است. انتقادات تلخ و همراه با نیشخند و تمسخر افراد سیاسی و غیرسیاسی از اوضاع کنونی راه‌حل مشکل نیست. البته انتقاد لازم است و باید. به‌ویژه برای وقتی‌که دولت شنواست و انتظار ندارد گوجه را از محل آن‌ها بخریم! اما وقتی بازیگر سینما در پیامی به زمین و زمان بد می‌گوید چه کشت می‌کند از این دانه‌ای که می‌کارد؟


سوپاپ‌های جامعه ما هم‌بسته شده‌اند. کجایند برنامه‌سازان بی‌نظیر و طناز صداوسیما که تندترین انتقادها را مطرح می‌کردند و خنده به لب‌ها می‌نشاندند؟ کجاست مرحوم گل‌آقا و تیم قهار و کاربلدش؟ کدام تریبون آزاد و بی‌طرف در اختیار هردو جناح است تا آزادانه نقادی کند؟ منصف و بی‌منظور!


امید دارویی است که نه از خارج باید وارد شود و نه گران است؛ اما تجویز و مصرف آن طبیب خود را می‌خواهد. هر چه سریع‌تر و قبل از آن‌که فردا بیاید.


تابعد!

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;