تدوین شش هزار استاندارد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

تاکنون بیش از شش هزار و ۵۰۰ استاندارد برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور تدوین و در سامانه این مرکز بارگذاری شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، حبیب عرفان منش مدیرکل دفتر راهبردی و اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه‌ای در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: ۴۲ درصد مهارت آموختگان این آموزش‌ها در کشور جذب بازار کار می‌شوند و یا کسب و کار برای خود ایجاد می‌کنند.
او افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، آموزش گروه‌های مختلف از جمله زندانیان، سربازان، دانشجویان، دانش‌آموزان، روستاییان و عشایر، زنان سرپرست خانوار، ساکنان سکونت گاه‌های حاشیه شهر را برعهده دارند.
عرفان منش اضافه کرد: در شش ماه نخست امسال، در بخش دولتی ۳۰۰ هزار نفر و در بخش غیر دولتی و آموزشگاه‌های آزاد بیش از ۴۰۰ هزار نفر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در رشته‌های مختلف و براساس استاندارد‌های جهانی فراگرفتند.
او اظهار داشت: تاکنون بیش از شش هزار و ۵۰۰ استاندارد برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور تدوین و در سامانه این مرکز حرفه‌ای بارگذاری شده است.
عرفان منش تصریح کرد: همه افراد شرکت‌کننده در دوره‌های فنی و حرفه‌ای موفق به دریافت گواهینامه نشدند و ۶۰ تا ۷۰ درصد مهارت آموختگان در آزمون پایان دوره موفق به دریافت گواهینامه مهارت شدند.
او گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای ایجاد اشتغال برای زندانیان به منظور کاهش بازگشت به زندان با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تفاهمنامه آموزشی منعقد کرده است.
عرفان منش بیان کرد: براساس این تفاهمنامه کارگاه‌های آموزشی در بند و همچنین در زندان و جوار زندان برای زندانیان احداث شده تا با همکاری مربیان آموزش فنی وحرفه‌ای مهارت‌های فنی در رشته‌های مختلف به زندانیان ارائه شود.
او ادامه داد: برای اجرای این تفاهمنامه ۲۵۰ زندان کشور مشارکت دارند تا زندانیان در زمان گذراندن دوران محکومیت مهارت‌آموزی داشته باشند و در کنار آموزش با فعال شدن کارگاه‌های اشتغال و تولید، زمینه اشتغال و درآمدزایی زندانیان فراهم می‌شود.
گفتنی است؛ مدیرکل دفتر راهبردی و اجرای آموزش سازمان فنی و حرفه‌ی کشور به منظور شرکت در آیین اختتامیه نوزدهمین المپیاد ملی مهارت در رشته جوشکاری به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;