تخلفات فنی و شهرسازی کاهش می یابد

برنامه ریزی جهت افزایش کمی نظارت بر ساخت و ساز در شهر و کاهش تخلفات فنی و شهرسازی ، در نشست هم اندیشی مدیر دفتر نظام مهندسی شهرستان بافق با شهردار در حضور مدیر واحد شهرسازی شهرداری صورت گرفت
به گزارش تاسیسات نیوز، نشست هم اندیشی مدیر دفتر نظام مهندسی شهرستان بافق با شهردار در حضور مدیر واحد شهرسازی شهرداری به منظور ” برنامه ریزی جهت افزایش کمی نظارت بر ساخت و ساز در شهر و کاهش تخلفات فنی و شهرسازی برگزار گردید.
مدیر دفتر نمایندگی شهرستان بافق اظهار داشت: مقرر گردید در مواردی که به علت عدم وجود سند امکان صدور پروانه وجود ندارد مالکین جهت دریافت مشاوره و راهنمایی کسب شرایط صدور پروانه به نظام مهندسی به عنوان مرجع فنی ارجاع گردند.
علوی گفت: چنانچه مالک طی فرآیند حل مشکل زمین خود یا دریافت سند با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح تصمیم به ساخت داشته باشد نظام مهندسی برای پروژه طراح و ناظر مشخص می کند که در حین ساخت بر اجرای پروژه نظارت داشته باشد تا مراحل صدور پروانه رفع شود.
علوی ادامه داد: در نهایت چنانچه در مراحل ابتدایی پروژه، امکان دریافت پروانه میسر شد، پروانه صادر و در غیر این صورت کمیسیون ماده ۱۰۰ در صدور رای در مورد ساختمانی که از طراحی و نظارت فنی استفاده نموده حداکثر تخفیف را لحاظ کند.
وی گفت: با این توافق کمک شایانی به شهروندان در تسهیل فرآیند ساخت خواهد شد، لذا به اطلاع شهروندان می‌رساند قبل از شروع ساخت به شهرداری و نظام مهندسی مراجعه نمایند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;