تخلفات تولید محصولات کرونایی را گزارش کنید

تاسیسات نیوز / مهری بهزادپور: رییس سازمان ملی استاندارد گفت:‌ تخلفات درباره تولید محصولات بهداشتی از نظر کیفی و کمی در حیطه اختیارات موسسه استاندارد به شکل جدی پیگیری می‌شود و آماده دریافت شکایات در این زمینه به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ هستیم.
نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با خبرنگار تاسیسات نیوز، ضمن اشاره به اهمیت تولید وسایل استاندارد در رابطه با محصولات محاظفتی با شیوع کرونا گفت:‌ نظارت بر استانداردهای کیفی و کمی محصولات تولید شده با همکاری بسیار نزدیک با وزارت بهداشت به ویژه در این دوره مواجهه با کرونا صورت می‌گیرد و استاندارد نیز با استفاده از تمام پتانسیل‌های خود در بخش‌های آزمایشگاهی، نظارتی و … قوای خود را در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا متمرکز کرده و خوشبختانه تاکنون موفق به شناسایی و ممنوعیت از تولید بسیاری از واحدهای تولید‌کننده غیراستاندارد در این زمینه شده است.
وی افزود:‌ سازمان ملی استاندارد با تدوین استانداردهای جدیدی در رابطه با محصولات مراقبتی و بهداشتی در حوزه «کرونا» سعی دارد تا با حضور موثر خود در این بخش نقش موثری در کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره ابتلاء‌ داشته باشد.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران درباره سوء‌استفاده برخی از تولیدکنندگان از شرایط موجود و تولیدات غیراستاندارد از نظر کمی به ویژه در محصولات بهداشتی مانند دستمال کاغذی و … گفت:‌ استاندارد در برخی از اقلام بهداشتی از نظر کمی جزء استانداردهای اجباری سازمان ملی استاندارد نیست که البته قابل نظارت و کنترل نهادهای مربوطه می‌تواند باشد ولی نقض استاندارد کمی در برخی از محصولات تحت نظارت استانداردهای تدوین شده موسسه استاندارد قرار دارد.
وی تاکید کرد:‌ مردم در صورت تخلف می‌توانند با سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارتباط برقرار کنند و موارد تخلف را گزارش دهند.
به گفته پیروزبخت کم بودن تعداد حجم و تعداد محصول دستمال کاغذی نیز از جمله موارد اشاره شده است. آمار دقیق تقلب در تولید محصولات غیراستاندارد به زودی اعلام می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;