سازوکار توزیع لوازم کاهنده مصرف آب

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: در حال حاضر طرح توزیع لوازم کاهنده مصرف در مرحله مناقصه قرار دارد و این طرح پس از انتخاب پیمانکار، وارد مرحله اجرا خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، احمد نسب، با بیان این‌که در حال حاضر این طرح برای مشترکان غیر خانگی در حوزه ادارات، سازمان‌ها و مدارس تعریف شده است اظهار کرد: اکنون در حال دریافت نتایج این طرح هستیم که بتوانیم به صورت ویژه‌تر آن را برای مشترکان خانگی اجرایی کنیم.
وی با بیان این‌که متأسفانه به‌دلیل قیمت بالای لوازم کاهنده مصرف، استقبال چندانی برای دریافت این لوازم وجود ندارد، تصریح کرد: مبلغ در نظر گرفته شده برای لوازم کاهنده مصرف، به صورت قسطی در قبوض مشترکان لحاظ می‌شود. این مسئله می‌تواند ایجاد انگیزه‌ای برای توسعه این لوازم در منازل مسکونی باشد.
به گفته‌ی وی، در حال حاضر هزینه لوازم کاهنده مصرف در ادارات دولتی را از خود ادارات دریافت می‌کنیم اما برای مشترکان خانگی، سازوکارهای در نظر داریم که در بهترین شرایط بتوانیم این لوازم را توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مشترکان خانگی در تهران الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، اظهار کرد: هدف این است که با انجام اقدامات این‌چنینی میزان مصرف آب را مدیریت کنیم که در شرایط بحرانی دچار تنش و چالش نشویم.
محمدرضا بختیاری – مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب استان تهران- نیز از توزیع لوازم کاهنده مصرف در بین مشترکان تهرانی خبر داد و گفت: نهایتاً تا سه ماه دیگر این طرح اجرایی خواهد شد.
هم‌چنین چندی پیش، حمیدرضا جانباز – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور – گفته بود با پیگیری‌های انجام شده و در راستای کاهش مصرف آب قرار شده تجهیزات کاهنده مصرف در برخی از استان‌ها در اختیار متقاضیان قرار بگیرد و هزینه آن در قبوض آب و به‌صورت درازمدت از این مشترکان اخذ شود.
وی با بیان این‌که تجهیزات کاهنده مصرف به‌راحتی می‌تواند ۲۰ درصد مصارف خانگی را کاهش دهد، اظهار کرد: با توجه به شرایط کم‌آبی توصیه می‌شود که مشترکان مدیریت مصرف را سرلوحه کار خود قرار دهند چراکه به‌راحتی می‌توان با کاهش ۲۰ درصدی مصرف شرایط پیک را مدیریت کرد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;