تجربه کشورهای مدرن

به گزارش تاسیسات نیوز، همیشه استفاده از مبرد سنتی CO2 در اقلیم های گرم مورد تردید بوده است اما پیشرفت های اخیر در جنوب اروپا پیشنهاد می کند این روش می تواند راه حلی کارامد و مطمئن باشد.

 

 

 

 

هایپرمارکت آیپر مونتبه لو در میلان که در اوریل افتتاح شده پیشگام استفاده از سیستم تبرید CO2 است که از تکنولوژی تزریق کننده برای بالابردن راندمان دمایی تا 38 درجه استفاده می کند.

 

 

 

 

آیپر مونتبه لو بخشی از مرکز خرید جدید Arese Il Centro است که در سایت سابق تولید خودرو آلفا رومئو بنا نهاده شده. Il Centro بزرگ ترین مرکز خرید در ایتالیا و یکی از بزرگ ترین ها در اروپاست که 92000 متر مربع فضای فروشگاهی با بیش از 200 مغازه، کافه و رستوران دارد.

 

 

 

پایداری و ثبات ستون کلیدی ساختمان طارحی شده است که از استانداردهای LEED Gold برای مصرف آب و انرژی کمتر و کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای استفاده می کند.

 

 

 

 

 

مدیر ارشد شرکت دانفوس ایتالیا می گوید: «استفاده از CO2 برای تامین برق سیستم تبرید، سازگاری کامل با اهداف LEED است. CO2 یک مبرد باGWP پایین و یک گزینه عالی برای کاهش انتشارات گازهای گلخانه است. همزمان CO2 عملکرد بالا و ویژگی های استثنایی برای استفاده مجدد از گرما دارد.»

 

 

 

 

آرنگ –تولیدکننده سیستم تبرید- با نتایج آزمایشات متعدد با تزریق کننده ها در سال های اخیر متقاعد شده و تصمیم گرفته است از فناوری جدید به منظور افزایش راندمان انرژی هایپرمارکت استفاده کند.

 

 

 

 

 

برق مصرفی برای تبرید 50 درصد کل مصرف انرژی هایپرمارکت را تشکیل می دهد و این شرکت در نظر دارد سال به سال به عنوان بخشی از برنامه پایداری خود این مصرف را کاهش دهد.

 

 

 

 

فروشگاه همچنین در نظر دارد برای کاهش انتشارات کربن به سمت مبردهای طبیعی رو بیاورد.

 

 

 

 

به منظور رسیدن به این اهداف یک راه حل CO2 ارایه شده است. این فروشگاه تاسیسات بزرگی با چند صد کابینت و اتاق های سرد زیر دمای محیط حداکثر تا 38 درجه سانتیگراد دارد.

 

 

 

 

در واقع، تاسیسات شامل 147 کابینت MT، 29 کابینت LT، 25 سردخانه MT و یک سردخانه LT می شود. کل برق تبرید MT نصب شده 290 کیلووات و برق تبرید LT 38 کیلووات است.

 

 

 

 

 

در حالی که فناوری ایجکتور (تزریق کننده) شناخته شده است، دانفوس با همکاری سازمان تحقیقات مستقل نروژ SINTEF و به منظور افزایش راندمان انرژی تراکم موازی، روش های جدیدی برای استفاده از این تکنولوژی در کاربردهای تبرید ارایه کرده است.

 

 

 

 

تزریق کننده هنوز در مرحله نمونه است اما به گفته دانفوس نصب آزمایشی اولیه در 15 سوپرمارکت در اروپا نشان داده است یک تزریق کننده ساده می تواند به میزان قابل توجهی راندمان سیستم را کاهش دهد. پتانسیل صرفه جویی انرژی با تزریق کننده ها در مقایسه با سیستم های HFC سنتی حدود 10 درصد است. همچنین تزریق کننده ها اجازه نصب پک های کمپرسور کوچک تر و فشرده تر و در نتیجه کاهش هزینه نصب را می دهند.

 

 

 

 

 

علاوه بر ایجکتورها و کنترلرهای آنها، دانفوس همچنین کنترلهای کمپرسور موازی و قفسه ای تعبیه کرده که شامل دو ردیف کمپرسور با هفت کمپرسور دورین و کندانس LU.WE می شود.

 

 

 

دانفوس همچنین در طراحی سیستم، تست پک ها و مشاوره فعالیت داشته است.

 

 

 

 

هنوز کارهای زیادی برای ارایه ارقام صرفه جویی انرژی هایپرمارکت باید انجام شود، تجربه دانفوس از تاسیسات مشابه با بازیابی گرما، فناوری ایجکتور و کنترل هوشمند به صرفه جویی انرژی تا 50 درصد در مقایسه با روش های سنتی تر اشاره دارد.

 

 

 

 

 

مدیر ارشد OEM دانفوس می گوید: «با نسخه های فروشگاهی هوشمند، ما می توانیم بسته به اندازه، محل، تکنولوژی و درخواست مشتری، صرفه جویی تا 50 را تامین کنیم. صرفه جویی ها در همه تاسیسات از پک برق تا اواپراتورها و با کنترل یکپارچه نور، تاسیسات مکانیکی و تهویه مطبوع و تبرید به دست می آید.






هدف بلندمدت ما، پیشگامی در ارایه نسخه های CO2 نوین و فراهم کردن امکان ساخت فروشگاه های net-zero و حتی فروشگاه هایی است که بیش از آنچه مصرف می کنند انرژی بدهند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;