تجاری ­سازی تولید الکتروموتورهای BLDC

به گزارش تاسیسات نیوز، در راستای تجاری ­سازی تولید الکتروموتورهای BLDC و دست ­یابی به دانش فنی تولید محصول و کاربری آن در صنایع، سابا در تاریخ 4 مردادماه سال جاری اقدام به برگزاری نشستی درخصوص “تجاری سازی تولید الکتروموتور “BLDC با حضور 30 نفر از نمایندگان شرکت توانیر، وزارت صنایع، انجمن صنایع لوازم خانگی، مرکز همکاری ­های فن­ آوری و نو آوری ریاست جمهوری و هم­چنین دعوت از سازمان استاندارد و محققینی که موفق به تولید این نوع الکتروموتور شده ­اند ازجمله دانشگاه­های تهران، خواجه نصیرالدین طوسی و شرکت ­های الکتروژن، موتوژن، صنایع شهید قربانی، پوریا و استفاده ­کنندگان این نوع الکتروموتورها شرکت­ های کولرساز آبسال، سپهر الکتریک، گرمای جنوب، سولان سبز و مشهد دوام در محل سازمان بهره ­وری انرژی ایران نمود.





الکتروموتورهای BLDC نوعی از الکتروموتورها هستند که علاوه­ بر کیفیت و قابلیت­ های کاربردی بهتر، دارای راندمان مصرف انرژی بهتری نسبت به انواع متداول الکتروموتور هستند. به همین جهت استفاده از این نوع الکتروموتور در دنیا و کشور روبه افزایش است.

 

 

 

 

برخی از صنایع و تجهیزات نظیر کولر آبی که براساس تقاضای بازار و ملاحظات مصرف انرژی به این جمع ­بندی رسیده­اند که الکتروموتور BLDC را جایگزین الکتروموتور قبلی نمایند، علی­رغم وجود قابلیت تولید این نوع الکتروموتور در داخل کشور، ترجیح می ­دهند از الکتروموتور وارداتی استفاده نمایند.

 

 

 

 

دست­یابی به دانش فنی، طراحی و تولید الکتروموتورهای BLDC درحال حاضر در کشور توسط گروه ­های کاری مختلف محقق شده است. این امر توسط بعضی از گروه ­های کاری، با حمایت و طی انجام پروژه ­هایی با وزارت نیرو و سابا انجام پذیرفته است.

 

 

 

 

در این نشست مدعوین در مورد انواع تکنولوژی ­های مطرح در BLDC و تحلیل­های فنی و اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند. هم­چنین مقرر شد در مورد تدوین استانداردهای مورد نیاز و رفع معضلات اجرایی همکاری­ های لازم بین گروه­ های کاری انجام شود.

 

 

 

منبع: سازمان بهره وری انرژی

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;