تبدیل پسماند شهری به برق

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون امور عمرانی استاندار خوزستان از برنامه‏ریزی انجام گرفته در زمینه اجرایی شدن طرح تبدیل پسماند شهری به برق با دعوت از سرمایه‏گذاران خارجی و داخلی در اوایل ماه جاری خبر داد.




فرامند هاشمی ‏زاده در کارگروه پسماند استان با اشاره به لزوم استفاده از آخرین تکنولوژی موجود در زمینه بازیافت پسماندهای شهری و صنعتی اظهار کرد: برنامه‏ ریزی‏های انجام گرفته در این موضوع به نحوی است که با دعوت از سرمایه ‏گذاران داخلی و خارجی بتوان تمام پسماند شهری و صنعتی را ابتدا در اهواز به‌عنوان پایلوت و پس از آن در دیگر شهرهای استان بازیافت و در مرحله بعد به برق تبدیل کرد.





وی ادامه داد: اجرای چنین طرحی می‏تواند علاوه‌بر تاثیر بسیار مطلوب در توسعه پایدار و حفاظت از محیط‏زیست، در زمینه‏های اقتصادی و تولید اشتغال نیز تاثیرگذار باشد. هاشمی‌زاده تصریح کرد: به‌منظور مصوبات جلسات گذشته کارگروه پسماند ‏اکنون گشت‏هایی در شهر اهواز برای جلوگیری از تخلیه نخاله ‏های ساختمانی در مکان‏های غیرمجاز با استفاده از حکم قضایی در حال انجام ماموریت هستند.





معاون امور عمرانی استاندار خوزستان افزود: با پیگیری‏های انجام‏گرفته تلاش شده با تعیین شعبه‏ای در دادگستری استان تنها برای رسیدگی به موارد مربوط به تخلفات زیست محیطی، این موضوع را به صورت ویژه پیگیری کرد.





هاشمی‌زاده همچنین به تدوین طرح جامع پسماند شهری اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح از سوی شهرداری اهواز تدوین و پس از انجام بررسی‏های لازم اصلاح و ابلاغ خواهد شد و تاکیداتی نیز به‌منظور تسریع در این زمینه به شهرداری اهواز ابلاغ شده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;