تبدیل فاضلاب به نفت خام در چند دقیقه

 

به گزارش تاسیسات نیوز، از سوخت های زیستی اغلب به عنوان جایگزینی برای سوخت های فسیلی نام برده می شود، اما بسیاری از آنها متکی بر مواد خامی هستند که در صورت تولید در سطح کلان به سرعت کمیاب می شوند.





آزمایشگاه ملی شمال غرب وزارت انرژی ایالات متحده (PNNL) راهی برای تولید بالقوه 30 میلیون بشکه نفت خام در سال از 34 میلیون گالن (128 میلیارد لیتر) فاضلاب خامی که آمریکایی هر روزه تولید می کنند یافته است.

 

 

 

 

به گفته محققان این مرکز، مشکل استفاده از فاضلاب به عنوان یک ماده اولیه برای نفت خام این است که این ماده خیس بوده و باید ابتدا خشک شود. روش PNNL، استفاده از تکنیک میعان سازی هیدروترمال (HTL) برای تبدیل فاضلاب به نفت است که نیاز به خشک کردن را از بین می برد.

 

 

 

 

در HTL، فاضلاب خام در راکتوری گذاشته می شود که اساساً یک لوله تحت فشار برای 3000 پوند بر اینچ مربع (204 اتمسفر) است و تا 660 درجه فارنهایت (349 درجه سانتیگراد) گرم می شود؛ یعنی از همان فرایند بیولوژیک که ماده آلی ماقبل تاریخ را با شکستن آن به ترکیبات ساده به نفت خام تبدیل می کند تقلید می شود.

 

 

 

 

کورین درنان –مسئول تحقیقات فناوری های بیوانرژی در PNNL – می گوید: «کربن زیاد و همچنین چربی فراوان در فاضلاب های شهری وجود دارد. ظاهراً چربی ها تبدیل سایر مواد موجود در فاضلاب مثل دستمال کاغذی را تسهیل می کنند، لجن را در راکتور به حرکت در می آورند و یک نفت خام با کیفیت بسیار بالا تولید می کنند که سوخت هایی مثل گازوئیل، دیزل و سوخت جت می دهد.»

 

 

 

 

محصول نهایی به نفت خامی که کمی اکسیژن و آب دارد بسیار شباهت دارد و می تواند با استفاده از واحدهای تقطیر و تجزیه مرسوم تصفیه شود. PNNL تخمین می زند یک نفر می تواند پسماند کافی برای دو یا سه گالن (7.6 یا 11 لیتر) نفت خام در سال تولید کند. این روش نه تنها یک منبع سوختی فراهم می کند بلکه جایگزینی برای تصفیه، انتقال و دفع لجن های فاضلاب به شمار می آید.

 

 

 

 

مزیت دیگر این فرایند این است که می تواند با پسماندهای کشاورزی و سایر مواد خام نیز استفاده شود، فاز مایع می تواند با استفاده از یک کاتالیزور به سوخت و مواد شیمیایی دیگر تبدیل شود و ماده باقیمانده کوچک شامل فسفر وسایر ریزمغذی ها برای کود ها می باشد.

 

 

 

سادگی فرایند اجازه گسترش سریع در تنها 6 سال را می دهد. PNNL به شرکت Genifuel در ایالت یوتا که با مترو ونکوور کانادا همکاری می کند مجوز ساخت یک واحد آزمایشی 9 میلیون دلاری را داده است که پیش بینی می شود در سال 2018 به بهره برداری برسد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;