تبدیل اتوبوس‌ ها به منبع شارژ سیار

دو شرکت هوندا و تویوتا با همکاری یکدیگر تغییراتی در اتوبوس‌ های عادی ایجاد کرده اند تا آنها را به منابع شارژ سیار وسایل الکترونیکی در زمان وقوع حوادث و سوانح مبدل کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، وقتی که سانحه‌ای رخ می‌دهد و دسترسی به برق قطع می‌شود و یافتن منابعی برای شارژ سریع وسایل الکترونیکی به یک چالش جدی مبدل می‌شود. از همین رو، شرکت‌های تویوتا و هوندا اتوبوس ‌های برقی را به منابع تأمین انرژی سیار مبدل کرده‌اند تا نیاز فوری به برق بعد از وقوع سیل، زلزله، توفان و غیره برطرف شود.
بر همین اساس یک ژنراتور برقی بر روی برخی اتوبوس ‌های مصرف کننده سوخت‌های فسیلی نصب می‌شود. این ژنراتورها موسوم به ۲۰ LiB-AID E۵۰۰ توسط شرکت هوندا تولید شده اند و قادر به تولید ۴۵۴ کیلووات ساعت برق با خروجی ۱۸ کیلوواتی هستند.
این ایستگاه برق سیار در زمان استفاده آزمایشی بر روی یک اتوبوس با موفقیت توانست برق مورد نیاز ده‌ها کاربر را به طور همزمان تأمین کند. هنوز مشخص نیست آیا برنامه‌ای برای تولید انبوه این اتوبوس‌ها وجود دارد یا خیر و هزینه تمام شده تولید اتوبوس‌های مذکور به چه میزان خواهد بود.
اتوبوس‌ های یادشده علاوه بر اعزام به نقاط سانحه دیده برای تأمین برق عمومی رویدادهایی همچون کنسرت و مهمانی در محل‌های باز نیز قابل استفاده هستند.
منبع مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;