تامین برق مصرفی ادارات دولتی از انرژی تجدیدپذیر

 

به گزارش تاسیسات نیوز، بر اساس خبرهای واصله، ۲۰ درصد برق مصرفی وزارتخانه ها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و ادارات وابسته به آن‌ها بایستی ظرف مدت ۲ سال از ابلاغ تصویب نامه از طریق انرژی‌های تجدید پذیر و پاک تامین گردد.




دامن کشان مدیر توزیع برق لارستان با اعلام این خبر افزود: با توجه به تصویب نامه شماره ۷۸۲۵۰ / ت. ۵۱۹۰۴ هھ مورخ ۳۱ / ۰۶ / ۹۵ هیئت وزیران، کلیه وزارتخانه ها، موسسات، شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی می‌بایست تا تاریخ ۳۱ / ۰۶ / ۹۷، ۲۰ درصد برق مصرفی خودشان را از طریق انرژی‌ها پاک و تجدیدپذیر تامین نمایند.




وی در توضیح این خبر بیان داشت: چنانچه مراکز یادشده تا تاریخ مشخص اعلام شده نسبت به اجرای این مهم اقدام ننماید وفق بند ” ۲ ” تصویب نامه مذکور تعرفه ۲۰ درصد برق مصرفی آنان بر اساس متوسط نرخ تضمینی برق از نیروگاههای تجدیدپذیر محاسبه می‌گردد.




این مقام مسئول اضافه کرد، با توجه به موقعیت و شرایط جغرافیایی شهرستان لارستان استفاده از انرژی خورشید بهترین گزینه جهت تامین برق با استفاده از انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر می باشد.

 

 

 

از این رو ساختمان اداری مدیریت از سال ۹۳ با نصب پنل‌های خورشیدی بالغ بر ۲۲ درصد برق مصرفی خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین و مصرف می‌نماید و در خارج از ساعت اداری مازاد انرژی تولیدی را به شبکه تزریق می‌نماید.





وی یادآور شد، همکاران این مدیریت در واحد مدیریت مصرف آمادگی ارائه مشاوره و برآورد هزینه اولیه احداث سیستم‌های فتوولتائیک و محاسبه کاهش هزینه‌های برق مصرفی ادارات شهرستان را دارند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;