تاسیسات گازی و برق پس از زلزله

در پی زلزله شب گذشته در برخی از استان های کشور، تعداد زیادی از هموطنانمان فوت کردند که پایگاه خبری تاسیسات نیوز این ضایعه را به تمام ملت شریف ایران تسلیت عرض می نماید.


سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در پی وقوع زلزله هایی شدید در استان های مختلف کشور آخرین وضعیت تاسیسات گازی را اعلام کرد.

 

مجید بوجارزاده’ یکشنبه شب اظهار داشت: در ایلام و کرمانشاه مشکل خاصی در تاسیسات گازی این استان ها وجود ندارد.


وی افزود: در مناطق دیگر هم مواردی اعلام نشده و جای نگرانی نیست.

 

بوجارزاده تصریح کرد: همکاران شرکت ملی گاز در شهرهایی که لرزش داشته اند در آماده باش هستند.

 

لازم به ذکر است، حدود ساعت 21:48 دقیقه زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر مناطقی از غرب کشور و شمال عراق را لرزاند.

 

فرماندار: برق چند روستای شهرستان نهاوند بر اثر زلزله قطع شد


فرماندار نهاوند با اشاره به وقوع زلزله ای 7.3 ریشتری شامگاه یکشنبه که کرمانشاه و بسیاری از نقاط کشور از جمله استان همدان را لرزاند، گفت: بر اثر این زلزله برق چند روستای این شهرستان از جمله گیان قطع شده است و تلاش برای حل این مشکل از سوی اداره برق در حال انجام است.


کریم حمیدوند یکشنبه شب در گفت وگوی تلفنی خبرنگار ایرنا، افزود: لحظاتی پس از وقوع زلزله ستاد مدیریت بحران در محل فرمانداری برگزار شد و هم اینک تمام نیروهای امدادی شهرستان در حال آمادگی کامل هستند.

 

وی با بیان اینکه زلزله اخیر خسارت جانی در این شهرستان نداشته است، گفت: بر اساس گزارش های دریافتی دیوار چند خانه روستایی ترک برداشته است.

 

حمیدوند اضافه کرد: با این حال نیروهای ستاد بحران در حال رصد وضعیت شهرستان هستند و موضوع رسیدگی به مشکلات احتمالی به صورت جدی دنبال می شود.

 

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه، کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور و برخی کشورهای منطقه احساس شد.

 

این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه رخ داد و محل وقوع آن حوالی شهر ‘ازگله’ در استان کرمانشاه گزارش شده است.

 

طبق اعلام مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران محل دقیق وقوع این زلزله در طول جغرافیایی 45.9 و عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین بوده است. همچنین در ادامه زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.

 

علی مرادی رییس مرکز لرزه نگاری کشور به خبرنگار ایرنا گفت: ️مرکز اصلی زمین لرزه رخ داده در مرز ایران و عراق بوده است.

 

وی یادآور شد: نزدیکترین شهر در ایران که محور زمین لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت.

 

رییس مرکز لرزه نگاری کشور تاکید کرد: زلزله رخ داده شدید بوده و مردم ساکن در کل منطقه شمال غرب کشور تا ساکنان ساختمان های بلند در تهران این زمین لرزه را احساس کردند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;