تاسیسات کار خود باشیم/ کدهای خطای شایع پکیج و رفع آن

تاسیسات نیوز: در این مقاله با کدهای خطای شایع پکیج دیواری و رفع آن آشنا می شویم
تعرفه تعمیرات پکیج
به طور معمول یکی از مواردی که معمولا مصرف کنندگان پکیج معیار انتخاب و درخواست تعمیرکار پکیج در نظر میگیرند تعرفه تعمیرات پکیج میباشد و اغلب افراد به دنبال تعمیرکاری هستند که تعرفه خدمات مناسبتری نسبت به سایر تعمیرکاران دریافت کند . ولی مطمئنا نباید این تنها معیار انتخاب تعمیرکار پکیج باشد و مهمتر از آن تخصص و تجربه تعمیرکار در عیب یابی و برطرف نمودن ایراد پکیج میباشد . مطمئنا شما دوست ندارید در کنار دریافت دستمزد کم فرد تازه کاری که تجربه بسیار کمی در تعمیرات داشته است را به منزل آورده و به خاطر بی تجربه گی تعمیرکار شما مجبور شوید علاوه بر هزینه رفع مشکل مورد نظر کلی هزینه اضافه نیز متحمل شوید .
هزینه سرویس پکیج :
لازم به ذکر است که هزینه سرویس پکیج با توجه به اینکه هر تعمیرکاری با روش خود سرویس پکیج را انجام می‌دهد متفاوت است، برخی از تعمیرکاران به شستشوی مبدل ثانویه و انجام تنظیمات ابتدایی پکیج که نهایتا نیم ساعت وقت صرف می‌کنند اعلام می‌کنند سرویس کامل انجام شده، ولی در صورتی که معنای حقیقی سرویس کامل پکیج به باز کردن تک تک قطعات و لوله و اتصالات پکیج به طوری که فقط شاسی پکیج روی دیوار باشد و شستشو، تعمیر و سرویس تک تک قطعات پکیج به صورت جداگانه و جمع کردن آن با روش و تنظیمات کارخانه گفته می‌شود. مسلما از دید ما یک پکیج دیواری کارکرده پس از انجام سرویس کامل با یک پکیج نو هیچ تفاوتی ندارد.
در صورت خرابی پکیج چه کنیم ؟
در صورتی که پکیج دیواری منزل شما خراب شده است به نکات زیر دقت کنید چون ممکن است مشکل جزئی بوده و خودتان توانایی تعمیر شوفاژ دیواری را داشته باشید :
فشار بار پکیج را چک کنید و اگر مشاهده کردید عقربه بار پکیج کمتر از یک می‌باشد بوسیله شیر پرکن که در همه پکیج ها در قسمت زیرین دستگاه نصب شده است (برای مشاهده شیر پرکن باید خم شوید و زیر پکیج را ببینید) این شیر به صورت گِرد و به رنگ مشکی یا آبی میباشد. آن را باز کنید تا عقربه بار روی ۱/۵ بیاد و سپس ببندید
مطمئن شوید شیر ورودی گاز و همچنین کلیه شیرهای زیر پکیج در وضعیت باز قرار دارند (دسته شیر باید در امتداد شیر باشد)
پریز برق ورودی را با فازمتر چک کنید برق داشته باشد
در زمستان از باز بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتور ها اطمینان حاصل کنید
اگر پکیج در بالکن نصب می‌باشد یک بار دودکش را از روی پکیج بردارید و ریست کنید
دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش را باز کنید
اگر با باز کردن شیر پرکن عقربه فشار بار هیچ تغییری نکرد به طور قطع نافی پرکن رسوب گرفته که به این صورت میتونید مشکل را برطرف کنید : ابتدا شیر ورودی آب سرد را ببندید سپس با استفاده از یک آچار تخت شماره ۱۳ یا ۱۴ اقدام به باز کردن شیر پرکن نمایید و با یک سیم مفتول سوراخ نافی شیر پرکن را خالی از رسوب کنید و پرکن را ببندید.
در صورتی که پکیج نشتی زیاد داشت کلیه شیرهای زیر پکیج را ببندید و پکیج را از برق بکشید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;