تاسیسات آبفای لرستان مانور سراسری مقابله با حوادث برگزار کرد

مانور

مانور سراسری مقابله با حوادث در تاسیسات این شرکت در محل تصفیه خانه آب شهرستان خرم‌آباد برگزار شد.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز  مهندس اکبريان مديرعامل و رئيس کميته بحران و پدافند غيرعامل شرکت آبفا لرستان در خصوص برگزاري اين مانور گفت: مانور سراسري مقابله با حوادث در تأسيسات شرکت در محل تصفيه خانه آب امور آب و فاضلاب خرم آباد با حضور عوامل اجرايي و گروه هاي امداد و نجات و کارشناسان استان‌هاي معين شامل استان اصفهان، خوزستان، مرکزي، ايلام و کرمانشاه و مهمانان شرکت مهندسي آبفا کشور و مقامات محلي و استاني و اصحاب رسانه به ويژه رسانه ملي به لحاظ سنجش آمادگي نيروهاي شرکت در مقابله با حوادث غيرمترقبه و کاهش خسارات احتمالي ناشي از وقوع اتفاقات غير قابل پيش بيني برگزار گرديد. تا با استفاده از اين تجربه خوب بتوانيم، توانايي مهار پديده هاي بحراني را توسط نيروهاي شرکت محک بزنيم و اين ارزيابي خواهد توانست سطح آموزش‌هاي عملي نيروهاي شرکت را ارتقاء دهد و زبدگي و مهارت نيروها را در مقابل حوادث ناگهاني ارزيابي و نقاط ضعف و قوت را شناسايي و اصلاح نمائيم.

درادامه معاون سياسي و امنيتي استانداري لرستان نيز ضمن تقدير وتشکر از دستگاههاي خدمت رسان ازجمله آب وفاضلاب شهري وروستايي اظهار داشت: طبق فرمايش مقام معظم رهبري يکي از اساسي ترين مسائل جامعه پدافند غيرعامل است.

 سجاد معين  افزود: در بحث پدافند غيرعامل، آسيب پذيري تاسيسات مربوط به آب و انرژي از موضوعات اصلي است که بايست به آن توجه جدي شود.وي عنوان کرد: درشوراي پدافند غيرعامل چنديدن مانور وبرنامه پيش بيني شده است که دستگاه هاي اجرايي در حال انجام اين مانورها هستند.

وي درادامه گفت: از مسائل بهداشتي تا حوداث وبلاياي طبيعي جزء پدافند غيرعامل هستند. وي ادامه داد: دربين انرژي ها آب آسيب پذيرترين انرژي است که خطرات وآسيب هاي احتمالي آن نسبت به ديگر انرزي ها بيشتر است.

اين مقام مسئول تاکيد کرد: تمام کپسول هايي که درتصيفه خانه ها به کار رفته است حالت بمب دارد که بايدتجهيزات نوين جايگزين شود.

وي درادامه اضافه کرد : چندين طرح تحقيقاتي و پژوهشي در شوراي پدافند غيرعامل استان در اين زمينه ارائه شده است.

معاون سياسي و امنيتي استانداري لرستان بر اهميت بحث پدافند غير عامل اشاره كرد و بيان داشت: با برگزاري اين مانورها مي توان از وجود خطرات احتمالي پيشگيري کرد.

معين خاطرنشان کرد: اين مانورها بايد درمناطق وسيعتري با حضور مردم برگزار شوند تامردم با نحوه برگزاري مانورها آشنا شوند.

وي درادامه خواستار اطلاع رساني رسانه ها به خصوص صداوسيما درخصوص برگزاري اين مانورها شد.

گفتني است، همزمان با مانور وقوع نشت گاز کلر، اقدامات اصلاحي سناريوهاي قطعي برق و شکستگي شبکه هاي آب و فاضلاب و آبرساني اضطراري و تغيير زون در کوتاه‌ترين زمان انجام گرفت. در پايان، اين مانور به حمدالله با موفقيت کامل و با رعايت اصول ايمني به شکل مطلوب خاتمه يافت.

 پایان پیام.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;