تاثیر مبلمان شهری در کاهش تلفات انرژی

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در عین حال از توزیع برق شیراز نیز خواست که در زمینه مبلمان شهری توجه بیشتری داشته باشند و با بهره گیری از فناوری های جدید و استفاده از  LED ها، کابل های زیرزمینی و پست های کامپکت، نسبت به این امر دقت کنند.

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون وزیر نیرو در امور و انرژی در مراسم بهره برداری همزمان از ۵ پروژه برقرسانی در استان های فارس و بوشهر گفت: امسال ۲۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان و در قالب بیست و هشتمین پویش#هرهفته_الف_ب_ایران به بهره برداری می رسد.
همایون حایری با اشاره به این که امروز یکصد وبیست و هفتمین پروژه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران امسال به بهره برداری رسید، در خصوص ۵ پروژه ای که امروز به صورت همزمان در استان های فارس و بوشهر بهره برداری از آن آغاز شد، اظهار داشت:  با بهره برداری از این طرح ها امکان تامین برق پایدار مشترکان کشاورزی و صنعتی منطقه فراهم شد و در عین حال مشترکان  و سرمایه گذاران جدید نیز می توانند به میزان موردنیازشان، درخواست تامین برق داشته باشند.
حایری همچنین به دیگر دستاوردهای صنعت برق نیز پرداخت و گفت: در کنار پروژه های ساخت و سازی و سازوکارها، در چندسال گذشته، مدیریت توامان عرضه و تقاضا نیز با دستور وزیرنیرو دردستور کار قرار گرفته است.
وی  توضیح داد: زمانی تولید برق  دنباله رو مصرف بود و هرچقدر مصرف افزایش می یافت، به همان میزان باید نیروگاه جدید ساخته می شد. اما اکنون به موضوع تقاضا هم متمرکز شدیم و این موضوع باعث شد که درسال ۹۷ و همزمان با نخستین سال اجرای طرح، میانگین رشد مصرف ۸ ساله که ۵٫۲ درصد بود، به ۲٫۹ درصد کاهش یافت .
حایری خاطرنشان کرد: همچنین با انجام گسترده فعالیت ها در حوزه مدیریت تومان عرضه و تقاضا و بهره گیری از پتانسیل های جدید، رشد مصرف در دوسال متوالی به یک درصد محدود شد .
معاون وزیرنیرو در امور برق و انرژی در این خصوص به عملکرد خوب توزیع برق استان فارس و صنعت برق این استان اشاره کرد و با تقدیر از دست اندرکاران صنعت برق،  گفت:  این کار بزرگی بود که بتوانیم قابلیت های اطمینان برق را در شبکه بالاتر از میانگین سطح جهانی  حفظ کنیم.
حایری درعین حال به موضوع  افزایش کیفیت در خدمات برق، افزایش راندمان و کاهش تلفات نیز به عنوان دیگر دستاورد صنعت برق اشاره کرد و اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته راندمان نیروگاه های حرارتی کشور به ۳۸٫۶ درصد کاهش یافته است که براساس برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان امسال به ۳۹ درصد و در سال ۱۴۰۰ به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وی در خصوص کاهش تلفات نیز با اشاره به عملکرد خوب شرکت های توزیع برق فارس و شیراز گفت: هم اکنون شاهد تک رقمی شدن تلفات و رسیدن این رقم به ۹٫۸ درصد  کشور هستیم.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در عین حال تاکید کرد: هرچه تلفات کاهش می یابد، کار سختتر می شود و حتی ممکن است به جایی برسیم که کاهش تلفات بیش از آن، دیگر توجیه اقتصادی نداشته باشد.
حایری همچنین به خلاقیت، ابتکارات و بکارگیری مهندسی جدید در صنعت برق نیز پرداخت و اظهارداشت: در این خصوص همکاران صنعت برق اقداماتی که برمبنای نیاز و کار خودشان است، با همکاری دانشگاه ها، تعریف و انجام می دهند و تقلید از سایر کشورها را مد نظر قرار نداده اند.
حایری  در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از صرفه جویی  بیش از ۵ هزار مگاواتی با اعمال برنامه های مدیریت مصرف خبر داد و گفت:اگر با این شیب بتوانیم حرکت کنیم تا ۱۰ سال آینده پیک مصرف ما عدد ۶۴ هزار و ۶۰۰ مگاوات خواهد بود و در صورتی که این مدیریت مصرف ادامه نیابد، این ظرفیت به  بیش از ۸۶ هزار مگاوات خواهد رسید که برای پاسخگویی به این نیاز مصرف باید ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به ۱۲۰ هزار مگاوات افزایش یابد.
حایری با اشاره به اقدام های مرتبط با حفظ و ارتقای واحدهای موجود و راه اندازی واحدهای جدید نیروگاهی خاطرنشان کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده  به میزان ۵ هزار و ۶۴۶ مگاوات صرفه جویی شد در حالیکه اگر برنامه های مدیریت مصرف نبود باید بیش از ۷ هزار مگاوات نیروگاه احداث می کردیم که این توان را تامین کند.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در عین حال از توزیع برق شیراز نیز خواست که در زمینه مبلمان شهری توجه بیشتری داشته باشند و با بهره گیری از فناوری های جدید و استفاده از  LED ها، کابل های زیرزمینی و پست های کامپکت، نسبت به این امر دقت کنند.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;