تاثیرات آب و هوایی بزرگ نتیجه تغییر مسیر خطوط هوایی

به گزارش تاسیسات نیوز، یک تیم تحقیقاتی بین المللی نتایج مطالعه ای را منتشر کرده است که اعلام می کند خطوط هوایی می توانند با تغییرات جزیی در برخی مسیرهای پروازی تاثیرات خود روی آب و هوا را کاهش دهند. اگرچه تغییرات مطرح شده هزینه های جاری خطوط هوایی را تنها 1% افزایش می دهد، تاثیر آنها روی آب و هوا می تواند تا 10% کاهش یابد.

 

 

 

از آنجایی که خطوط هوایی که در ارتفاع های بلند پرواز می کنند انتشارات را نزدیک استراتوسفر آزاد می کنند،محققان نتیجه گرفته اند اگر این مواد روی زمین منتشر می شدند، تاثیرشان روی تغییر آب و هوای آنتروپوژنیک شدیدتر بود.

 

 

 

 

در کل مشخص شده است انتشار CO2 aviation حدود دو برابر مخرب تر از انتشارات معادل زمینی است. علاوه بر انتشارات CO2، صنعت هوانوردی چندین گاز گلخانه ای دیگر هم منتشر می کند که به دلیل ارتفاع بالا تاثیرات آب و هوایی بیشتری دارند.

 

 

 

 

یک مطالعه جدید که توسط تیمی از اعضای دانشکده زمین شناسی دانشگاه ریدینگ، موسسه فیزیک جو آلمان و تحقیقات محیط زیست در اولسو انجام شده نشان می دهد با بررسی پویای مسیرهای پرواز و شناسایی محلی که انتشارات بیشترین تاثیر را دارند، می توان تاثیر هوانوردی روی تغییر آب و هوا را تا 10% کاهش داد.

 

 

 

 

به دلیل تاثیر آب و هوایی ناشی از اثرات غیر CO2 مثل تشکیل کانتریل و اوزون، هوانوردی با سایر بخش های دیگر تفاوت دارد. این اثرات غیر CO2 از نظر منطقه ای متنوعند و با بهره گیری از مزیت آن کاهش تاثیر صنعت هوانوردی روی اب و هوا امکان پذیر می شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;