تأسیس شرکت IRAN IGC

 

تأسیس شرکت IRAN IGC


به صورت Joint Venture توسط موسسه فنی شاهرخی و شرکت IGC


با محوریت تولید تجهیزات تحت استاندارد UL 555 و UL 555S در ایران



به گزارش تاسیسات نیوز، رفع تحریم، به معنی باز شدن بازارهای داخلی به‌سوی هجمه کالاهای وارداتی نیست… و این جمله را تولیدکننده داخلی که سال‌ها برای حفظ و ارتقاء ظرفیت تولید خود تلاش کرده است به‌خوبی درک می‌کند. بازار نامطمئن و قوانین متغیر فضای کسب و کار ایران و عدم ثبات ارز از جمله مواردی هستند که هر تولیدکننده‌ای با آن دست و پنجه نرم می‌کند و در کنار این مسائل، رفع تحریم‌ها که قرار است باعث شود تا تولیدکننده داخلی در شرایطی برابر و به دور از تبعیض‌ها با رقبای بین‌المللی خود رقابت کند، نباید ابزاری شود در جهت هجوم تولیدات خارجی به بازار بدون هیچ مانعی و همچنان عدم دسترسی تولیدکننده داخلی به حساب‌های بانکی بین‌المللی، آزمایشگاه‌ها و گواهی‌نامه‌ها و قراردادهای انتقال تکنولوژی و تولید.





چرا که در این صورت، آخرین رمقی هم که از تولیدکننده داخلی پس از تحمل سال‌ها تحریم و تلاطم فضای کسب و کار باقی مانده است نیز از دست می‌رود و اندک تولیدکنندگان باقی مانده نیز با ورشکستی عرصه را به رقبای بازرگان خود خواهند سپرد. چرا که سود بازرگانی خالص و با برگشت کوتاه‌مدت است!

 

 

 

 

در این راستا و با وجود مشکلات فراوان، موسسه فنی شاهرخی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات جانبی سیستم‌های تهویه مطبوع صنعتی، ساختمانی و نیروگاهی، اولین قرارداد همکاری در خط تولید (Joint Venture) را در آبان ماه سال 1395 با برند آمریکایی IGC Aire (تولیدکننده تجهیزات تهویه مطبوع) منعقد نمود.





این قرارداد، برای انتقال بخشی از ماشین‌آلات، دانش فنی و گواهینامه‌های بین‌المللی تحت License شرکت مبدأ به داخل ایران می‌باشد و زمینه را برای تولید محصولات با استانداردهای آمریکایی که به دلیل تحریم‌ها برای شرکت‌های ایرانی غیرقابل دسترسی می‌باشند در داخل کشور فراهم می‌آورد.

 

 

 

حال با حفظ تمام مزیت‌های تولید در داخل کشور اعم از هزینه کارگری پایین در مقایسه با سایر کارخانه‌های مستقر در کشورهای همسایه و نیز حذف هزینه‌های گمرکی و حمل‌ونقل، محصول تمام شده‌ای با حفظ تمام استانداردهای مورد نیاز روز دنیا به دست مشتریان خواهد رسید. ضمن اینکه کارخانه و کارگر ایرانی نیز بخشی از زنجیره تولید خواهند بود.

 

 

 

این قرارداد که در نوع خود افتخاری برای بازار تهویه مطبوع کشور می‌باشد، طلایه‌دار امکانات جدیدی از همکاری و تولید با سایر تولیدکنندگان بین‌المللی خواهد بود و الگویی است از حفظ توان فنی و تولیدی داخل و همکاری برد – برد با رقبا که می‌تواند در سایر صنایع و شاخه‌های صنعت کشور نیز به کار گرفته شود.

 

 

 

امید است با حمایت روشن‌بینانه کارشناسان و متولیان صنعت ساختمان کشور از محصولات مشابه که در جهت ارتقاء کیفی و رسیدن به سطوح عالی استانداردهای بین‌المللی تلاش‌های شبانه‌روزی را مبذول داشته‌اند، چرخ‌های صنعت داخلی بیش از پیش به چرخش درآید و جریان نقدینگی به جای سرازیر شدن به سوی شرکت‌های بازرگانی، مسیر تقویت صنایع داخلی را برگزیند.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;