کشاورز ترک  در نشست خبری افزود: اگر سازمان نظام مهندسی همچنان به منافع مردم بی تفاوت باشد و برای صدور سند مسکن مهر اقدامی نکند از مسیر قانونی احقاق حق خواهیم کرد تا مردم متضرر نشوند.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی بیان کرد: در این هفته کاروکارگر که از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت تعیین شده بیش از ۳۰ عنوان برنامه متنوع تدارک دیده شده که اجرا می شود.
مدیرکل رفاه و تعاون اجتماعی قزوین اضافه کرد: گردهمایی کارگران، تجلیل از کارگران برتر، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده روی خانوادگی، تقدیر از فرزندان ممتاز از جمله برنامه های هفته کار و کارگر است.
کشاورز تامین مسکن برای گروههای مختلف جامعه را رسالتی مهم دانست و گفت: توجه به مسکن کارکنان اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی را در اولویت داریم و در این زمینه اقداماتی را انجام داده ایم که به سرانجام خواهیم رساند.
وی با اشاره به اهمیت شغل خبرنگاری و مشکلات این گروه اظهار داشت: آمادگی داریم برای خانه دار شدن خبرنگاران واجد شرایط همکاری همه جانبه و جدی داشته باشیم و در صورت تشکیل تعاونی مسکن خبرنگاران از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به نام گذاری شعار سال بنام مهار تورم، رشد تولید گفت: تقویت تعاونی ها و استفاده از درآمدهای خرد برای رشد تولید می تواند به تحقق شعار سال کمک کند.
کشاورز ترک تصریح کرد: مشکل مهمی که در تعاونی ها داشتیم برگزاری مجامع با تعداد نفرات کم بود و اکنون برای رفع این مشکل باید تمامی افراد عضو در تعاونی ها در سامانه جامع تعاون حضور داشته باشند و در تصویب تمامی مصوبه ها ایفای نقش کنند.
وی همچنین اضافه کرد: تعاونی های مسکنی که از این پس تاسیس می شوند نمی توانند بیش از ۲۰۰ عضو داشته باشند و همین موضوع پویایی تعاونی ها را به همراه خواهد داشت.
مدیر کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی  اظهار کرد: در حوزه تعاون جزو ۱۰ استان برتر کشور از نظر تعاملات، معاملات و تولیدات هستیم.
کشاورز ترک در ادامه بیان کرد: در حوزه معاونت روابط کار ارائه آموزش های آئین نامه ها و مقررات کار برای اعضای مراجع حل اختلاف به میزان ۱۰۰۰ نفر ساعت، آموزش ایمنی کارگران و کارفرمایان و تقویت تشکل ها ۳۰۰ مورد، رسیدگی به ۴۰۶۲ دادخواست رسیده در هیئت تشخیص و رسیدگی به ۱۷۴۵ دادخواست در هیئت حل اختلاف از دیگر کارهای مهم انجام شده است که خوشبختانه ۸۴ درصد رسیدگی ها منجر به صدور رای شده و ۳۲ درصد آرا سازشی بوده است.
وی در ادامه تشریح برنامه های مهم اجرا شده در سال گذشته اظهارداشت: در میزان تراکنش طرح کالا برگ با اتصال بیش از ۸۰۰ فروشگاه به سامانه ملی توانستیم رتبه اول کشور را کسب کنیم.
وی تاکید کرد: با ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار نفر در استان قزوین در سال گذشته تعهد استان در حوزه اشتغال زایی ۱۰۸ درصد محقق شد.
کشاورز بیان کرد: استان قزوین با نرخ بیکاری ۵.۸ درصد رتبه دوم در کاهش نرخ بیکاری کشور را از آن خود کرده است.
وی از صدور بیش از ۴ هزار مجوز برای مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم به نسبت سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشته است