بیمه کارگران ساختمانی به فال افتاد

افزایش تعداد فرصت‌های شغلی در حوزه مشاغل خانگی، اعلام آمار جمعیت فارغ‌التحصیلان بیکار، تاکید بر استفاده از ظرفیت تعاونی‌های کشاورزی و نگرانی‌ کارگران ساختمانی از رأی آوردن استفساریه مجلس و نصف شدن منابع بیمه‌ای از مهم‌ترین خبرهای حوزه کار و تعاون در هفته جاری بود.
به گزارش تاسیسات نیوز، این هفته مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، سهم فارغ التحصیلان از مجموع جمعیت بیکار کشور را حدود ۴۲ درصد ذکر کرد و گفت: سهم فارغ التحصیلان از مجموع جمعیت بیکار کشور حدود ۴۲ درصد است،یعنی از دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیکار کشور ۹۰۵ نفر به فارغ‌التحصیلان اختصاص دارد و اینطور نیست که بیشترین نرخ بیکاری در بین فارغ التحصیلان باشد.
پبه گفته وی، طرح های همچون طرح کارورزی و یارانه دستمزد از جمله طرح‌های حمایتی است که دولت به منظور حمایت از اشتغال فارغ التحصیلان به اجرا درآورده است.
اما اکبر شوکت رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به قطع بیمه ۳۰۰ هزار کارگر ساختمانی در طول سه سال گذشته از عدم ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی و بلاتکلیفی آنها خبر داد.
آنطور که وی گفته، در حال حاضر هیچ کارگر جدیدی بیمه نمی‌شود و استفساریه اخیر مجلس هم امید کارگران ساختمانی را به یاس تبدیل کرده و در صورت رأی مجلس به آن منابع بیمه کارگران ساختمانی نصف شده و بیمه کارگرانی هم که درحال بیمه پردازی هستند قطع خواهد شد.
مشمول شدن ۱۰۰۰ بنگاه اقتصادی در طبقه‌بندی مشاغل خبر دیگری بود که از سوی رعیتی فرد معاون وزیر کار اعلام شد.
به گفته وی، برای امسال ۱۰۰۰ واحد مشمول طرح طبقه‌بندی مشاغل در کشور هدف‌گذاری شده که در راستای برنامه‌های تحولی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌شود.
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی هم از افزایش تعداد فرصت های شغلی در حوزه مشاغل خانگی خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴۰ هزار شغل خانگی در کشور ایجاد شده و بخش اعظمی از هدف‌گذاری ۱۵۰ هزار شغل خانگی تا پایان سال محقق شده است.
وی همچنین از راه‌اندازی ۲۰ تعاونی تامین نیاز مشاغل خانگی در ۲۰ استان خبر داد و گفت: ۱۱ استان دیگر در حال تاسیس و پیگیری مراحل است.
در هفته جاری استاد رضایی معاون امور تعاون و اتحادیه‌های اتاق تعاون استان تهران از امکان ارائه مشاوره به فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی از سوی کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون خبر داد و بر ضرورت استفاده از ظرفیت مغفول مانده تعاونی‌های کشاورزی تاکید کرد.
به گفته وی، با توجه به بحران های مختلف و بروز جنگها و وقایع طبیعی تعاونی‌های تخصصی کشاورزی در قسمت‌های مختلف می توانند به عنوان بازوان حفظ امنیت غذایی  و برقرار کننده توازن در این زمینه به کمک بیایند.
 دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز این هفته از فعالیت ۱۶۰۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در کشور خبر داد و اعلام کرد که طرح رتبه‌بندی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در چهار استان اصفهان، البرز، خراسان شمالی و یزد به طور آزمایشی اجرا شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;