بیمه مهندسین در پیچ تند شورای نگهبان

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه مهندسین در برنامه هفتم توسعه به تایید نهایی رسید، اما شورای نگهبان بنا بر وظیفه ذاتی خود دو مورد ابهام در این قانون وجود داشت که خواستار شفافیت و توضیح دقیق آن شد.

به گزارش تاسیسات نیوز، روابط شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح همایش ملی کنترل حریق در ساختمان، با اشاره به اینکه پس از ایجاد حریق نباید هزینه حاشیه ای به شهروندان متحمل شود، گفت: در حوادث حریق، باید جریان اطلاع رسانی متمرکز و واحد باشد و تنها یک شخص مسئول اطلاع رسانی دقیق و لحظه ای باشد. از سویی دیگر مسائل نظارتی باید قبل، حین و پس از ساختن یک ساختمان ادامه داشته باشد.

به گفته این مقام مسئول، بیمه مهندسین در برنامه هفتم توسعه به تایید نهایی رسید، اما شورای نگهبان بنا بر وظیفه ذاتی خود دو مورد ابهام در این قانون وجود داشت که خواستار شفافیت و توضیح دقیق آن شد. یک ابهام مربوط به سهم ٣ درصدی بیمه بیکاری بود که ذکر نشده بود و دیگری مربوط به اصلاح عبارت حداقل ٢٠ درصد سهم حق بیمه مهندسین بود که این شورا خواهان ذکر عدد دقیق و قطعی بود که طی ٢ هفته آینده این اصلاحات انجام شده و این قانون نهایی می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;