ایجاد رابطه مطلوب دوسویه نظام مهندسی و نهادهای حاکمیتی

حمزه شکیب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در گفت و گو با تاسیسات نیوز گفت:  یکی دیگر از برنامه های صورت گرفته توسط سازمان را ایجاد رابطه مطلوب دوسویه بین سازمان و حاکمیت است که بعد از دو دوره تنش بسیار سنگین فیمابین نظام مهندسی و نهادهای حاکمیتی، رویکردی مطلوب ارزیابی می شود که  در این راستا نتایج خوبی نیز به همراه داشت.
او افزود: در این رابطه  می توان به موارد واقعی سازی تعرفه خدمات مهندسی در تعامل با وزارت راه و شهرسازی،  بیمه مهندسین و تصویب آن در مجلس، تصویب و ابلاغ اجرای انجام امور ساختمان ها توسط مجری ذیصلاح دارای پروانه از سوی قوه قضائیه اشاره کرد.
وی توضیح داد: مسئله بیمه مهندسان پس از ایرادات وارد شده از سوی شورای نگهبان مجدداً به مجلس ارسال شده است و امیدواریم مسئله بیمه مهندسان نهایی شود.
او همچنین افزایش شفافیت و عدالت محوری در خصوص ارجاع کار که پیش از این منجر به ایجاد شائبه هایی در جامعه مهندسی شده بود را از دستاوردهای ایجاد سامانه یکپارچه مهندسی دانست و گفت: با راه اندازی این سامانه، افراد حقیقی و حقوقی که قبلاً جدا بودند، با ایجاد سامانه در شهر تهران و شهرستان های اطراف تهران همه در یک سطح قرار گرفتند و اطلاعات همه افراد به شکل تجمیع شده قابل دسترس قرار گرفت و به این ترتیب افرادی که طی سه سال اخیر پروژه های زیادی را گرفته بودند و ظرفیت ارجاع کار آنها پرشده بود به شکل کاملاً شفافی قابل مشاهده است. خبر خوب دیگری که در این زمینه قابل اشاره است، اینکه برنامه ریزی های لازم در حال انجام است تا کارمندان امکان دسترسی به نرم افزارها و جابجایی های احتمالی را نداشته باشند و به این ترتیب هر گونه شائبه ای نیز در زمینه ارجاع کار از بین خواهد رفت.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;