بیمه آتش سوزی توسط مدیر ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز، من بارها قانون تملک آپارتمانها و آیین نامه اجرایی آنرا خوانده ام. فقط چند ماده دارد و چند صفحه بیشتر نیست. در همین چند ماده دو بار به صراحت به مسولیت مدیران ساختمان در خصوص بیمه آتش سوزی نمودن ساختمان اشاره شده است:

ماده ۱۴- مدیر یا مدیران مکلفند تمام بنا را به عنوان یک واحد در مقابل آتش سوزی بیمه نمایند. سهم هر یک از مالکان به تناسب سطح زیر بنای اختصاصی آنها وسیله مدیر یا مدیران تعیین و از شرکاء اخذ و به بیمه گر پرداخت خواهد شد. در صورت عدم اقدام و بروز آتش سوزی مدیر یا مدیران مسؤول جبران خسارات وارده می باشند.

 

شاید بعضی مدیران ساختمان این قانون را نخوانده باشند یا از کنار آن به سادگی بگذرند ولی خدای نکرده اتفاقی بیفتد، زیان دیده براحتی می تواند خسارت را از مدیر ساختمان در دادگاه مطالبه نماید.

 

من حساب کردم قیمت بیمه نامه آتش سوزی یک مجتمع ۱۰ واحدی که هر آپارتمانش ۱۰۰ متر باشد که قیمت ساخت متری یک میلیون و پانصد هزار تومان باشد چیزی حدود ۱۵۰٫۰۰۰ تومان است یعنی هر واحد ۱۵ هزار تومان در سال.


پس چیزی نمیشه و لطفا سر سری نگیرید و ساختمان هایتان را بیمه آتش سوزی کنید. تازه میشه در کنار بیمه آتش سوزی، پوشش های زلزله، سیل، طوفان، ترکیدگی لوله و سقوط هواپیما هم خرید.

 

البته من پیشنهاد می کنم بخاطر ارزانی این بیمه نامه، هر واحد خودش هم جدا بیمه نامه بخرد. چرا؟ چون خدای ناکرده آتش سوزی صورت گیرد شما ظرف یکماه خسارت خود را خواهید گرفت و شرکت بیمه شما باید برود از مدیر ساختمان بگیرد یا بیمه آتش سوزی ساختمان . ولی اگر خودتان بیمه نداشته باشید باید بروید از مدیر ساختمان شکایت کنید تا به نتیجه برسید.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;