بکارگیری ظرفیتهای بنیاد مستضعفان در پروژه های عمرانی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به نقل از رئیس بنیاد مستضعفان خبر از اعلام آمادگی این بنیاد به منظور تامین مالی پروژه‌های عمرانی که بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند داد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید البرز حسینی ، ضمن تشریح جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون آقای فتاح رئیس بنیاد مستضعفان حضور یافته و گزارشی از فعالیت‌ها و عملکرد این بنیاد و ظرفیت‌های که بنیاد برخوردار است به اعضای کمیسیون ارائه کردند. شرکت‌های متعددی در حوزه‌های مختلف زیر مجموعه بنیاد مستضعفان است و این نهاد ظرفیت‌های عدیده‌ای دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: در گزارش ارائه شده از زوایای مختلفی فعالیت‌های این بنیاد مورد بررسی قرار گرفت همانطور که مستحضرید بنیاد مستعضفان بعد از انقلاب و به فرمان حضرت امام با هدف تجمیع  اموال و دارایی‌های  مصادره شده شکل گرفت. و شعار آن حمایت از مستضعفان بود.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: امروز این نهاد یکی از بخش‌های بزرگ اقتصادی کشور است که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند و رویکرد آن محرومیت زدایی است. اعضای کمیسیون نیز پس از استماع گزارش به شرایط مناطق خود اشاره کرده و خواستار توجه بیشتر به مناطق  محروم جهت محرومیت زدایی شدند. آقای فتاح نیز از آمادگی بنیاد مستضعفان برای تامین مالی پروژه‌های عمرانی که بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند خبر داد و خواستار همراهی مجلس و دولت برای راهکار قانونی به منظور کمک این نهاد برای تکمیل پروژه‌های عمرانی که بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند شد.
وی در ادامه اظهار کرد:  کمیسیون عمران حتما این موضوع را دنبال کرده تا از ظرفیت بنیاد مستضعفان برای تکمیل پروژه‌های که بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشتند استفاده شود. از سوی دیگر اعضای کمیسیون توصیه داشتند تا بنیاد مستضعفان در زمینه محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال‌های خانگی و خرد قدم‌های برداشته تا از ظرفیت‌های این بنیاد برای محرومیت زدایی استفاده شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;