بومی سازی بیش از ٢٠٠ نوع پره و قطعه توربین

داخلی سازی ساخت انواع قطعه های مورد نیاز در توربینها از خروج میلیونها دلار ارز جلوگیری کرده است


 



به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل یکی از شرکتهای داخلی سازنده پره و قطعه های توربین که زیر مجموعه شرکت مپنا است در گفتگو با شانا اظهار کرد: این شرکت با تلاش کارشناسان ایرانی موفق شد تا سبد محصولات خود را از ٦٠ نوع پره به بیش از ٢٠٠ نوع پره و قطعه های داغ افزایش دهد و در این مسیر نیروگاه ها و شرکتهای فعال در صنعت نفت از محصولهای این شرکت استفاده می کنند.

 

محمدرضا قاسمی افزود: مهندسی و ساخت انواع پره ها داخلی سازی شده و در زمینه نصب و بهره برداری نیز در کلاس تورینهای گازی کلاس زیر ١٠٠ مگاوات در مدلهای مختلف و انتقال دانش فنی در عرصه نفت گاز پالایش و پتروشیمی اکنون به خودکفایی رسیده ایم.

 

وی ادامه داد: در بخش نیروگاهی نیز تدوین دانش فنی و بازسازی تمام قطعه های داغ توربین آلستوم از تازه ترین دستاوردهای این شرکت به شمار می رود.

 

قاسمی با بیان این که رابطه خوب و مطلوبی با شرکتهای تابعه وزارت نفت همانند وزارت نیرو داریم گفت: با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و نیز چندین مجتمع پتروشیمی در حال همکاری هستیم.

 

وی افزود: داخلی سازی ساخت انواع قطعه های مورد نیاز در توربینها از خروج میلیونها دلار ارز جلوگیری کرده است و خوشبختانه تجهیزات و قطعه های تولید ایران قابلیت رقابت با نمونه های خارجی را دارد و بزودی می توان در زمینه صادرات نیز فعال شد.

پایان پیام /.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;