اعلام هزینه استانداردسازی موتورخانه ها و تاسیسات گرمایشی

به گزارش تاسیسات نیوز، حدود ۷.۵ میلیارد تومان برای استانداردسازی موتورخانه ها و تاسیسات گرمایشی منازل هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: در راستای کاهش مصرف سوخت گاز با اختصاص ۷٫۵ میلیارد تومان برای استانداردسازی ۸۲۳ سیستم گرمایشی و موتورخانه واحدهای مسکونی در استان اقدام شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ علی حجتی پور با حضور در دفتر خبرگزاری برنا برخی از فعالیتهای مهم شرکت گاز استان قزوین را تشریح کرد.
حجتی پور اظهارداشت: اعتقاد داریم رسانه ها در انعکاس خدمات دولت نقش مهم و اساسی دارند و با انعکاس بموقع و مطلوب اقدامات انجام شده می توانند امید و رضایت مندی را در جامعه تقویت کنند.
وی بیان کرد: سوخت گاز حدود ۷۲ درصد سبد انرژی مردم را شامل می شود و بدون تردید با همکاری مشترکان باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم تا با مدیریت مصرف هیچ وقفه ای در تامین این انرژی مهم ایجاد نشود.
حجتی پور یادآورشد: یکی از کارهای مهم بهینه سازی تاسیسات حرارتی و سرمایشی است تا میزان مصرف کاهش یافته و از هدر رفت انرژی جلوگیری شود که در این راستا بایستی بر اساس اسناد بالادستی تا سال ۱۴۲۰ حداقل ۲۰ درصد انرژی های مصرفی کشور از محل انرژی های تجدیدپذیر تامین شود و در این راستا استفاده از تجهیزات استاندارد و بهینه شده نیز ضروری است تا مصرف کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین اظهارداشت: باید استانداردها در بخش های مختلف استخراج شده و در اختیار مشترکان قرار گیرد و تولید نیز بر اساس انرژی تنظیم و برنامه ریزی شود و در این راستان برخی کوره های صنایع استاندارد سازی شود تا بتوانیم با یک مترمکعب گاز بهترین و بیشترین محصول را تولید کنیم.
وی گفت: تاکید داریم کارخانه هایی مانند فولاد و شیشه و نیروگاهها باید با برنامه ریزی اصولی و درست بتوانند از سوخت گاز بدرستی و بهینه استفاده کنند تا این سوخت ارزشمند براحتی هدر نرود و ارزش اقتصادی آن حفظ شود.
حجتی پور تصریح کرد: وزارت نفت برای بهینه سازی مصرف سوخت با بهره گیری از مشاوران متخصص در صنعت برنامه ریزی کرده تا نسبت به بهینه سازی انرژی اقدام شود و سازوکارهایی برای کاهش مصرف انرژی در بخش تولید اتخاذ شده که می تواند به کاهش هزینه ها کمک کرده و به نفع مصرف کننده و تولیدکننده باشد.
این مدیر افزود: از سال ۱۴۰۰ طرح بهینه سازی موتورخانه های سیستم گرمایشی مشترکان خانگی و اداری در دستور کار قرار گرفت و تاکنون ۸۲۳ موتورخانه در استان قزوین استاندارد سازی شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;