به كارگيری فن‌آوری های نوين صنعت ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خانه خبر گيتي پسند به نقل از ستاد خبري چهارمين همايش ملي فن آوري هاي نوين صنعت ساختمان، حسين منفرد اصل، مدير فني بخش انرژي و تاسيسات گروه صنايع گيتي پسند در حاشيه اين همايش گفت: علت ورود فن آوري هاي نوين در عرصه ساختمان، نياز اين حوزه به پاسخ مشكلاتي است كه امروزه گريبان گير آن است و اين موضوع در حقيقت يك ضرورت براي اين بخش است نه انتخاب.

 

 

 

وي با اشاره به ريشه بروز اين مشكلات، افزود: بخش عظيم اين مسائل بدليل تغييرات اقليمي و كمياب شدن منابع انرژي رقم خورده است و منجرشده فعالان حوزه ساختمان به فكر استفاده از تكنولوژي هاي جديدي باشند كه درعين بالا بردن كيفيت ساختمان، به كاهش مصرف انرژي به حداقل رساندن آسيب هاي محيط زيست بيانجامد.

 

 

 

منفرد اصل ادامه داد: بخش مهمي از ساختمان در واقع ميزان مصرف انرژي در ساختمان است و ساختمان مثل هر وسيله مصرف كننده انرژي مثل لوازم خانگي در واقع وسيله اي است كه عملا ورودي آن، يك سري انرژي هاي ديگر را به دنبال دارد.

 

 

 

وي ادامه داد: اما با اين تفاوت كه پيچيده است وعوامل و پارامترهايي كه در مصرف انرژي ساختمان موثر هستند تعدادشان بسيار بيشتر از ديگر مصرف كنند هاي انرژي است.

 

 

 

مدير فني بخش انرژي و تاسيسات گروه صنايع گيتي پسند، بيان كرد: اگر بخواهيم قبل از ساخت، يك ساختمان را از نظر مصرف انرژي ارزيابي كنيم و دريابيم كه آن ساختمان با مصالح و فن اوري ها و سيستم هايي كه در آن استفاده شده در آينده چقدر مصرف انرژي دارد، بايد از فن آوري اطلاعات و آي تي استفاده كرده و آن ساختمان را قبل از ساخت، شبيه سازي كنيم.

 

 

 

منفرد اصل اظهاركرد: در واقع مدل سازي انرژي ساختمان، محاسبه مصرف انرژي ساختمان در مرحله طراحي با توجه به عناصراستفاده شده در آن است.

 

 

 

وي افزود: با توجه به اينكه حدود ۴۰ درصد مصرف انرژي در ساختمان ها اتفاق مي افتد، شبيه سازي ساختمان قبل از ساخت در واقع يكي از پارامترهاي مهم در طراحي ساختمان است.

 

 

 

منفرد اصل بيان كرد: مدل سازي ساختمان، وسيله و فرآيندي براي ارزيابي فني و اقتصادي عناصر مصالح و سيستم هاي مورد استفاده در ساختمان است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;